معرفی بهترین پادکست های بورس و ارز دیجیتال

معرفی بهترین پادکست های آموزش بورس و ارز دیجیتال

چشم بورس > سرمایه‌گذاری > معرفی بهترین پادکست های آموزش بورس و ارز دیجیتال
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فهرست مطالب

مشغله زیاد و کمبود وقت باعث شده خیلی از ما زمان کافی برای کتاب خواندن نداشته باشیم. همین مسئله طرفداران پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی را بیشتر کرده است. دراین میان سرمایه‌گذاران تلاش دارند که اخبار و اطلاعات بازار را به شکل پادکست آموزش بورس درآورند. اما کدام پادکست های فارسی در حوزه بورس و ارزهای دیجیتال اطلاعات موثقی به ما می‌دهند؟ پادکست های آموزش بورس فارسی زبان با بالا رفتن تب پادکست های فارسی زبان نیز افزایش پیدا کرده است. در این مقاله از چشم بورس چند پادکست های آموزش بورس و کریپتوکارنسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین پادکست های فارسی بورس و ارز دیجیتال

مقالت مرتبط: بهترین کتاب های آموزش بورس

پادکست های آموزش بورس

پادکست پرسه زنی در بازار

معرفی پادکست بورس پرسه زنی در بازار

این پادکست شما را با مفاهیم مربوط به بازار سرمایه و رویدادهای روز بازار آشنا می‌کند. یکی از نکات مثبت این پادکست هم‌خوانی کتاب‌های مهم بورسی مثل کتاب “سرمایه‌گذارهوشمند” بنجامین گراهام و کتاب “مهم‌ترین چیز” هاوارد مارکس است. بررسی استراتژی‌های سرمایه‌گذاران موفق مثل وارن بافت، پیتر لینچ و مایکل بری، گفتگو درباره صنایع از ویژگی های مهم پادکست پرسه زنی در بازار است.

پادکست سکه

معرفی پادکست سکه

در معرفی پادکست سکه آمده:” پادکست اقتصادی برای غیر اقتصاددان‌ها، گپ و گفت‌های اقتصادی کاری از بچه‌های دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران”.

این پادکست در گفتگو با مهمانان به بررسی مسائل اقتصادی و سیاسی ایران می‌پردازد. مهمانان این پادکست کارشناسان، اقتصاددانان و صاحب‌نظران بازار سرمایه هستند. تحلیل مسایل روز، ریشه‌یابی مشکلات اقتصادی و بررسی عملکرد دولت در این حوزه، محورهای پادکست سکه هستند. پس اگر به علم اقتصاد و بررسی عمیق آن علاقه‌مند هستید، این پادکست مرجع خوبی برای شما خواهد بود.

در دامه چندتا اپیزودهای مهم این پادکست را به شما معرفی می‌کنیم:

اپیود 6: ماجرای دلار 4200 تومانی چه بوده؟

اپیزود 12: چرا خصوصی سازی در ایران دچار معضلات گسترده شده است؟

اپیزود 32: مداخله دولت در بازار سرمایه چه مشکلاتی ایجاد کرد؟

اپیزود ۴۲: پول خصوصی چیست؟

پادکست بورس پلاس

معرفی پادکست بورس پلاس

در معرفی پادکست‌ها حتما به دنبال پادکستی هستید که گزارش روزانه بازار را به گوش شما برساند. بورس پلاس رادیوی خوبی است که اخبار روزانه بورس را منتشر می‌کند. این پادکست بورس پلاس، از جالب‌ترین پادکست های آموزش بورس است.

تفسیر شاخص، عرضه و تقاضا، حجم و ارزش معاملات، ورود و خروج پول، گزارش صنعت، بررسی رفتار سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در بورس و فرابورس از نکات مثبت بورس پلاس است. به علاوه شما می‌توانید نظرات تحلیلگران و تفسیر اخبار منتشره را به صورت روزانه بشنوید.

پادکست اینوست پلاس

یکی دیگر از پادکست های آموزش بورس، اینوست پلاس است. در هر قسمت این پادکست به مفاهیمی مثل تابلوخانی، نقدینگی، هج فاندها، نسبت p/e ,… پرداخته شده است. این پادکست مختص به بورس ایران نیست. اینوست پلاس شما را با فارکس و دنیای کریپتوکارنسی (رمز ارزها) هم آشنا می‌کند.

فارکست

معرفی پادکست بورس فارکست

رویکردهای مهم اقتصادی، مالی و فناوری در قالب گفتگو با تحلیلگران این حوزه را می‌توانید از زبان فارکست بشنوید. آینده پول دیجیتال، تاثیر شیوع کرونا بر دستمزدها، اثر داده های برخط بر علم اقتصاد از موضوعات جذابی هستند که فارکست به آ‌ن‌ها پرداخته است.

پادکست های فارسی زبان ارزدیجیتال

کریپتو پادکست

معرفی پادکست فارسی ارز دیجیتال کریپتو پادکست

کریپتو پادکست در هر اپیزود به معرفی یکی از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، کاردانو و…  به زبان ساده پرداخته است. اگر در این حوزه مبتدی هستید، کریپتو پادکست به خوبی می‌تواند شما را با مفاهیمی مثل بلاک‌چین و صرافی‌های غیرمتمرکز آشنا کند. اپیزود های این پادکست کوتاه است و می‌تواند در زمان کم اطلاعات خوبی در اختیار شما بگذارد.

مقالات مرتبط: فیلم در مورد ارز دیجیتال، بلاک‌چین و بیت‌کوین

رادیو بلاک چین

معرفی پادکست ارز دیجیتال رادیو بلاک چین

 یکی از بهترین پادکست‌ها در حوزه کریپتوکارنسی، رادیو بلاک چین است. در این پادکست مفاهیم حوزه رمز ارزها به خوبی تشریح می‌شود. به علاوه اینکه رمز ارزها و ساختار آن ها به زبان ساده در این پادکست معرفی شده‌اند. البته که از سال 1397 رادیو بلاک چین اپیزود جدیدی منتشر نشده است. اما به لحاظ شیوه توضیح ساده و مفاهیم کاربردی هم‌چنان یکی از پادکست‌های پیشنهادی ما است.

در ادامه چندتا از شنیدنی‎‌ترین اپیزودهای رادیو بلاک چین را معرفی می‌کنیم:

اپیزود 7: فورک و انواع آن در ارزهای رمزنگاری شده کدام‌اند

اپیزود 10: پشتوانه بیت کوین و ارتباط آن با ساختارهای هرمی

اپیزود 14: حمله 51 درصدی چیست؟

اپیزود 17: لایتنینگ نتورک در شبکه بلاک چین

شیر یا خط

معرفی پادکست ارز دیجیتال شیر یا خط

اگر دنبال پادکستی برای یادگیری بلاک چین هستید، شیر یا خط گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. شیر یا خط از سال 1394 با هدف آموزش، تحلیل و بررسی موضوعات تخصصی حوزه بلاک چین شروع به فعالیت کرد. در ادامه چند مورد از اپیزودهای شنیدنی این پادکست را معرفی می‌کنیم:

فصل چهار، اپیزود 2: استیبل کوین‌ها

فصل دوِ اپیزود 1: کاربرد بلاک چین

فصل یک، اپیزود 7: مدیریت کلیدها

فصل چهار، اپیزود 5: اقتصاد غیر متمرکز

رادیو اکسکوینو

معرفی پادکست ارز دیجیتال رادیو اکسکوینو

اکسکوینو پادکست فارسی زبان و تخصصی در زمینه ارز دیجیتال است. روش‌های کسب درآمد به کمک رمز ارزها، شناسایی آن‌ها، مفاهیم پایه و اخبار مهم این حوزه، موضوعات این پادکست هستند. مطالب جالبی که می‌توان از زبان اکسکوینو بشنوید:

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 3.8 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 4

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *