صرافی اسندکس برای ایرانیان Ascendex

صرافی اسندکس AscendEX: معرفی، ثبت نام، احراز هویت و ترید

چشم بورس > رمزارز‌ها > صرافی اسندکس AscendEX: معرفی، ثبت نام، احراز هویت و ترید
زمان مطالعه: 8 دقیقه
فهرست مطالب

با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، بسیاری از ایرانیان به دنبال صرافی جایگزین بایننس هستند. صرافی اسندکس (AscendEX) یا بیتمکس سابق (Bitmax) یکی از گزینه‌های جایگزین است. خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال بدون احراز هویت در این صرافی امکان‌پذیر است.

در این مطلب از چشم بورس صرافی اسندکس را ازجنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد. در نهایت به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا صرافی اسندکس برای تریدرهای ایرانی گزینه‌ای مناسب است؟

صرافی اسندکس در کدام کشور مستقر است؟

اسندکس یک صرافی ارز دیجیتال با تمرکز بر سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی است. در این صرافی معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز امکان‌پذیر است و همچنین بیش از 150 رمزارز مختلف بر بستر بلاکچین پشتیبانی را می‎‌کند؛ مانند بیتکوین، اتریوم و XRP. صرافی اسندکس در سال 2018 راه‌اندازی شده و دفتر مرکزی آن در سنگاپور است. این صرافی توسط گروهی از معامله‌گران حرفه‌ای وال استریت تاسیس شده و هدف آن فراهم آوردن ابزارهای بیشتر برای معامله‌گران حرفه‌ای است.

جورج کائو و آریل لینگ موسسین این صرافی هستند. آنها پیش از این در موسسات بزرگ مالی، فناوری و شرکت‌های مرتبط با ارز دیجیتال همکاری داشته‌اند. نام سابق این صرافی Bitmax بود و در مارس 2021 نام آن به AscendEX تغییر کرد.

آدرس وبسایتascendex.com
سطح کارمزدکم
تعداد جفت ارز15
توکن کاهش کارمزددارد
شروع فعالیت2018
کشور صرافیسنگاپور
معاملات مارجیندارد
معاملات فیوچرزدارد
برداشت بدون احراز هویتروزانه 2 بیتکوین
رتبه صرافی24
اطلاعات صرافی اسندکس
صرافی اسندکس برای ایرانیان Ascendex
صرافی اسندکس برای ایرانیان AscendEX

مزایا و معایب AscendEx

بزرگترین مزیت AscendEX خدمات متنوعی است که ارائه می‌دهد. خدمات صرافی اسندکس شما را از پلتفرم‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. علاوه بر این، با نگهداری توکن خود صرافی (ASD) پاداش‌ها و تخفیف‌های قابل توجهی دریافت می‌کنید.

هزینه‌های معاملاتی اسندکس منصفانه است اما احتمالا گزینه‌های ارزان‌تر نیز یافت شود. صرافی اسندکس دارایی‌های شما را بیمه نمی‌کند، البته اکثر صرافی‌ها دارایی‌های شما را به صورت تضمینی بیمه نمی‌کنند. برای تصمیم‌گیری بهتر می‌توانید مزایا و معایب صرافی اسندکس را به صورت خلاصه مشاهده کنید.

مزایا


  • احراز هویت اختیاری
  • پشتیبانی از تعداد زیادی آلت‌کوین و شت‌کوین
  • ابزارهای متنوع مانند معاملات اسپات، مارجین، فیوچرز و کپی تریدینگ
  • قابلیت مقایسه لیست رمزارزها برای معاملات فیوچرز با بهترین صرافی‌های دنیا
  • طراحی خوب رابط کاربری اسندکس
  • کارمزدهای منصفانه همراه با تخفیف‌های جذاب
  • وجود اپلیکیشن موبایل با طراحی مناسب

معایب


  • کاربران ایرانی برای استفاده از آن باید از VPN و VPS استفاده کنند.
  • جزییات پروتکل‌های امنیتی در دسترس نیست، هر چند اسندکس مدعی است که امنیت بالایی دارد.
  • در مورد جفت‌ارزهای استیبل‌کوین‌ (Stablecoin) تنوع کمی دارد.

آموزش کار با صرافی اسندکس

پیش از معرفی ابزارهای ترید در صرافی ارز دیجیتال اسنکدس، به صورت مختصر نمای معاملاتی و نحوه‌ی واریز و برداشت را شرح می‌دهیم.

نمای معاملاتی

نمای معاملاتی استاندارد در صرافی AscendEx را در شکل زیر می‌توانید مشاهده کنید. قیمت توکن‌ها و کوین‌ها در بالا نمایش داده می‌شود. جفت ارزها در سمت چپ و اطلاعات سفارش‌ها نیز در سمت راست موجود است. در پایین نمودار نیز حجم معاملات را می‌توانید مشاهده کنید.

رابط کاربری صرافی اسندکس AscendEX

در نمای معاملاتی حرفه‌ای Professional نیز نمودار شمعی و انواع ابزارهای تکنیکال مانند اندیکاتورها در دسترس هستند. در مجموع به همه‌ی ابزارها دسترسی دارید و اسندکس شما را از پلتفرم‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.

نحوه‌ی واریز ارزهای دیجیتال

در صفحه‌ی اصلی سایت اسندکس به بخش My Asset بروید. روی Cash Account کلیک کرده و گزینه‌ی Deposit را انتخاب کنید. از این قسمت می‌توانید دارایی مورد نظر را انتخاب کنید. در نهایت نوع زنجیره‌ی بلوکی انتقال را انتخاب کرده و برای واریز، کد OR را اسکن و یا آدرس والت را کپی کنید.

واریز رمزارز به صرافی اسندکس
آموزش واریز رمزارز به صرافی اسندکس AscendEX

نحوه‌ی برداشت رمزارز از اسندکس

برای برداشت نیز باید به بخش Cash Account بروید که در بند قبل توضیح داده شد. اما این بار باید روی گزینه‌ی Withdraw کلیک کنید. پس از انتخاب دارایی مورد نظر و مقدار آن، کارمزد انتقال را می‌توانید مشاهده کنید. آدرس کیف پول را وارد کنید و پس از تایید از طریق ایمیل یا SMS برداشت انجام خواهد شد.

آموزش برداشت رمزارز از اسندکس
برداشت رمزارز از اسندکس AscendEX

اپلیکیشن موبایل صرافی اسندکس

صفحات نمایش بزرگ اطلاعات بیشتری را به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. معامله‌گران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از نسخه‌ی وب و با استفاده از کامیپوتر و لپ تاپ ترید کنند، اما کامپیوتر همیشه در دسترس نیست. برخی نیز ترجیح می‌دهند با موبایل ترید کنند.

صرافی اسندکس برای این دسته از کاربران یک اپلیکیشن‌ موبایل کاربردی طراحی کرده است. اپلیکیشن موبایل صرافی اسندکس برای اندروید و iOS قابل نصب است.

ابزارهای ترید

همانطور که اشاره کردیم صرافی اسندکس برای پاسخ به نیازهای معامله‌گران حرفه‌ای طراحی شده و دارای امکانات متعددی همچون معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز است. علاوه بر این، از ویژگی‌ جذابی مانند کپی تریدینگ برخوردار است. در ادامه این ابزارها را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

معاملات اسپات (Spot Trading)

اسپات تریدینگ یا معاملات نقدی، ساده‌ترین نوع خرید و فروش دارایی است. این معاملات بلافاصله انجام ‌می‌شود و نقطه‌ی مقابل معاملات فیوچرز محسوب می‌شود. به عنوان مثال اگر بیتکوین خریداری کنید بلافاصله از فروشنده به شما انتقال می‌یابد. در معاملات اسپات تنها از طریق افزایش قیمت می‌توان سود کسب کرد.

معاملات مارجین یا اهرمی (Margin Trading)

صرافی AscendEX معاملات مارجین را برای بیتکوین و آلت‌کوین‌های مختلف به مشتریان خود ارائه می‌دهد. معاملات مارجین نوعی از معاملات است که امکان دریافت وام از صرافی وجود دارد. در اسندکس استفاده از اهرم 25 برابر امکان‌پذیر است. به بیان دیگر می‌توانید برای معاملات از صرافی اعتبار دریافت کنید. البته این معاملات به افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.

معاملات فیوچرز یا آتی (FuturesTrading)

قراردادهای فیوچرز نقطه‌ی مقابل قراردادهای اسپات هستند. این قراردادها بلافاصله انجام نمی‌شوند و دارای یک تاریخ معینِ توافق شده بین خریدار و فروشنده هستند. قراردادهای فیوچرز از ابزارهای بسیار محبوب معامله‌گران حرفه‌ای است. با استفاده از معاملات فیوچرز می‌توان هم از صعود و هم از نزول بازار سود کسب کرد.

قراردادهای فیوچرز که صرافی اسنکس ارائه می دهد، قراردادهای دائمی (Perpetual Contracts) نامیده می‌شوند. این قراردادها برای 15 جفت ارز مانند بیتکوین، اتریوم، تتر، USDC و PAX در دسترس هستند. صرافی اسندکس تا 100 برابر اهرم برای معاملات فیوچرز ارائه می‌دهد که از بالاترین‌های این حوزه است.

کپی تریدینگ (Copy Trading)

کپی تریدینگ در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است. کپی تریدینگ به معنی تکثیر معاملات یک حساب روی حساب‌های دیگر است. اگر به هر دلیلی تجربه و دانش معاملات حرفه‌ای را ندارید با این روش می‌توانید از روش معاملاتی افراد حرفه‌ای استفاده کنید.

در صرافی اسندکس می‌توانید اشتراک معامله‌گران برتر را خریداری و برای معاملات خود استفاده کنید. برای مقایسه و انتخاب، اطلاعات معامله‌گران برتر قابل مشاهده است؛ از جمله بازده ماهانه‌، سود یا زیان ماهانه، میزان دارایی‌ها و قیمت اشتراک.

کپی تریدینگ از معاملهٰ‌گران حرفه‌ای اسندکس
کپی تریدینگ Copy Trading از معامله‌گران حرفه‌ای اسندکس AscendEX

کارمزد در صرافی اسندکس

عموما صرافی‌های رمزارز دو نوع کارمزد در نظر می‌گیرند. یک مدل کارمزد معاملات که به ازای هر ترید انجام شده درصدی کارمزد گرفته می‌شود. مدل دیگر کارمزد برداشت رمزارز است که برخی صرافی‌ها از تریدر دریافت می‌کنند.

کارمزد معاملات

کارمزد معاملات در AscendEX بر اساس سطوح VIP است. این سطوح به دو روش تعیین می‌شوند؛ حجم معاملات 30 روز گذشته بر اساس تتر (USDT) و یا میانگین دارایی 30 روز گذشته از توکن ASD.

در سطح صفر برای کوین‌های بزرگ کارمزد 0.1 درصد است و برای آلت‌کوین‌ها 0.2 درصد. هر چقدر حجم معاملات بالاتر باشد و یا مقدار بیشتری از توکن ASD (توکن بیتمکس) نگهداری کنید کارمزدها کاهش می‌یابد. در مجموع میزان معاملات در صرافی اسندکس حتی در سطح صفر رقابتی است و از مزایای این صرافی به شمار می‌رود.

در جدول زیر کارمزد معاملات برای خریدار و فروشنده در سطوح مختلف قابل مشاهده است. به عنوان مثال، ردیف VIP1 حداقل 100000 تتر حجم معاملات در مدت 30 روز نیاز دارد.

کارمزد صرافی اسندکس AscendEX
کارمزد صرافی اسندکس AscendEX

کارمزد برداشت رمزارزها

صرافی اسندکس در زمینه‌ی کارمزدهای برداشت نیز همچنان رقابتی باقی می‌ماند. میزان کارمزد برداشت برای همه‌ی معامله‌گران ثابت است و به نوع ارز دیجیتال بستگی دارد.

به عنوان مثال، برای برداشت بیتکوین 0.0005 بیتکوین، برای برداشت اتریوم 0.01 اتریوم و برای برداشت کاردانو باید 1 واحد ADA پرداخت کنید. این کارمزدها در مقایسه با سایر صرافی‌ها منصفانه هستند.

صرافی اسندکس از کدام کشورها و ارزها پشتیبانی می‌کند؟

پلتفرم صرافی ارز دیجیتال AscendEX از اکثر کشورهای جهان پشتیبانی می‌کند. اما همانند اکثر صرافی‌های معتبر مانند بایننس، چند استثنا وجود دارد که ایران نیز یکی از این کشورهاست.

معامله‌گران در صرافی اسندکس به بیش از150 جفت ارز مختلف دسترسی دارند. همچنین امکان معاملات مارجین برای 50 توکن امکان‌پذیر است. این صرافی از بزرگترین کوین‌های رایج تا آلت‌کوین‌های ناشناس را پشتیبانی می‌کند. اسندکس با این تنوع گسترده گزینه‌ای عالی برای ترید آلت‌کوین و شت‌کوین‌ است.

احراز هویت اسندکس برای ایرانیان

پس از محدودیت‌های بایننس، افراد سودجو با مبالغ هنگفت به کاربران وعده‌ی احراز هویت می‌دهند. توصیه‌ی ما این است که به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورید! در صورت لو رفتن احراز هویت جعلی، بایننس دارایی‌های شما را برای همیشه مسدود خواهد کرد.

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال اسندکس اختیاری است. از مزیت‌های صرافی اسندکس سقف برداشت 2 بیتکوین در روز بدون احراز هویت است. این عدد برای بسیاری از تریدرها عدد مناسبی محسوب می‌شود. برای برداشت بیش از 2 بیتکوین در روز نیاز به احراز هویت اختیاری است.

فراموش نکنید صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی برای ترید هستند، اگر قصد نگهداری مقدار زیادی رمزارز را دارید حتما از کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده کنید. کیف‌پول‌ها امنیت بالاتری دارند و نیازی هم به احراز هویت ندارند، حتی کیف پول تراست ولت که متعلق به صرافی بایننس است.

آموزش ثبت‌نام در صرافی اسندکس

در صفحه‌ی ثبت نام اسندکس از طریق شماره تلفن و یا آدرس ایمیل می‌توانید ثبت‌نام کنید. از آنجایی که اسنکدس به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد با استفاده از ایمیل باید ثبت نام کنید. همچنین استفاده از VPN و یا VPS مناسب ضروری است. در بخش Country or Region کشوری را وارد کنید که با VPS به آن متصل شده‌اید.

آموزش ثبت نام در صرافی اسندکس
آموزش ثبت نام در صرافی اسندکس

آیا صرافی ارز دیجیتال اسندکس امن است؟

چندین گزینه‌ی امنیتی در AscendEX وجود دارد که کاربران می‌توانند برای ایمن نگه داشتن حساب خود از آنها استفاده کنند. اولین گزینه رمز عبور حساب کاربری است. حتما از رمز عبور منحصر به فرد استفاده کنید که علاوه بر حروف شامل اعداد و کاراکترهای خاص باشد.

گزینه‌ی بعدی تایید هویت دو مرحله‌ای با استفاده از Google Authenticator است که یک لایه‌ی امنیتی دیگر به اکانت شما اضافه می‌کند. برای فعال سازی تایید هویت دومرحله‌ای باید وارد صفحه‌ی تنظیمات امنیتی شوید و بارکد را اسکن و یا کلید امنیتی را وارد کنید. پس از فعال سازی هر زمان که کاربر به AscendEX وارد می‎‌شود، باید کد 6 رقمی که در برنامه Google Authenticator موجود است را وارد کند.

صرافی اسندکس مجموعه ای جامع از اقدامات الکترونیکی، اجرایی و رویه‌ای را استفاده می‎‌کند تا امنیت دارایی‌های کاربران تضمین شود. علاوه بر این، بخش بزرگی از دارایی‌های دیجیتالی به صورت آفلاین نگهداری می‌شود. برای تمام برداشت‌ها نیز باید هویت کاربران از طریق ایمیل تایید شود.

سوالات متداول

رتبه صرافی اسندکس چند است؟

در حال حاضر و بر اساس حجم معاملات صرافی اسندکس در میان صرافی‌های دنیا رتبه 24 را دارد.

کاربران ایرانی می‌توانند در اسندکس احراز هویت کنند؟

به دلیل تحریم‌ها احراز هویت امکان‌پذیر نیست. بدون احراز هویت مهم‌ترین محدودیت سقف برداشت 2 بیتکوین در روز است.

آیا اسندکس امن و معتبر است؟

اسندکس یک صرافی جهانی و معتبر است و ایرانیان می‌توانند با خیال راحت در این صرافی معامله کنند.

اسندکس برای چه کسانی مناسب است؟

اسندکس در کنار معاملات اسپات، ابزارهای جذابی همچون معاملات مارجین و فیوچرز را ارائه می‌دهد. این صرافی برای تریدرهای حرفه‌ای انتخابی مناسب است.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 4.2 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 12

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *