صرافی پروبیت ProBit آموزش و بررسی و معرفی

صرافی پروبیت (Probit) برای ایرانیان: معرفی، آموزش و ثبت‌نام

چشم بورس > رمزارز‌ها > صرافی پروبیت (Probit) برای ایرانیان: معرفی، آموزش و ثبت‌نام
زمان مطالعه: 8 دقیقه
فهرست مطالب

با محدودیت‌های مرتبط با احراز هویت در صرافی بایننس، یافتن صرافی مناسب برای ایرانیان کار ساده‌ای نیست. البته یک سری صرافی‌های جایگزین برای بایننس معرفی شده است اما باید بین این صرافی‌ها یکی را انتخاب کنید. یکی از صرافی‌های جایگزین، صرافی پروبیت (Probit) است. در این مطلب بررسی می‌کنیم که آیا صرافی پروبیت برای ایرانیان مناسب است؟ آیا این صرافی را می‌توان معتبر و امن دانست و تریدرهای ایرانی می‌توانند با خیال راحت در این صرافی معامله کنند؟

صرافی پروبیت ProBit آموزش و بررسی و معرفی
معرفی پروبیت Probit

معرفی صرافی پروبیت

صرافی Probit در سال 2018، توسط هایونسو دو و استیو وو در کره‌ی جنوبی تاسیس شد. این صرافی بسیار سریع رشد کرده و تبدیل به یک صرافی جهانی شده است. تیم توسعه‌دهنده‌ی پروبیت مدعی شده که این صرافی از حرفه‌ای‌ترین و امن‌ترین پلتفرم‌های مبادله‌ی ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال Probit دو سایت مختلف دارد؛ پروبیت کره‌ی جنوبی و پروبیت گلوبال. پروپیت گلوبال به همه کشورها خدمات می‌دهد و در کشور سیشل (Seychelles) ثبت شده است. پروبیت گلوبال به این دلیل در جهموری سیشل ثبت شده که در حوزه‌ی قوانین مالی آمریکا و چین قرار نگیرد. از این رو، بدون احراز هویت می‌توانید از خدمات این صرافی استفاده کنید.

صرافی پروبیت در کدام کشور است؟

صرافی پروبیت ابتدا در کشور کره جنوبی تاسیس شد. اما یک نسخه دیگر از این صرافی با اسم «پروبیت گلوبال» Probit Global در کشور جمهوری سیشل قرار دارد و به کاربران تمام دنیا خدمات رمزارزها را ارائه می‌دهد.

آدرس سایتprobit.com
سطح کارمزدکم
کشور صرافیجمهوری سیشل
تعداد جفت‌ارزبیش از ۶۴۰
توکن کاهش کارمزدPROB
شروع فعالیتنوامبر ۲۰۱۸
معاملات مارجینندارد
معاملات فیوچرزندارد
برداشت بدون احراز هویتروزانه ۱۰هزار دلار
رتبه پروبیت۲۷
اطلاعات صرافی پروبیت

مزایا و معایب صرافی پروبیت برای تریدرهای ایرانی

احراز هویت اختیاری، مهم‌ترین مزیت صرافی Probit برای ایرانیان است. علاوه بر این، پروبیت را با عرضه اولیه‌ی ارزهای دیجیتال می‌شناسند.

از طرف دیگر، بازار اسپات، بازار اصلی رمزارزها به شمار می‌رود. اما معامله‌گران حرفه‌ای به معاملات مارجین یا اهرمی نیز علاقه‌مند هستند. در زمان نوشته شدن این مقاله معاملات مارجین در Probit امکان‌پذیر نیست. البته در وایت پیپر (White Paper) این صرافی آمده است که در آینده دریافت اعتبار امکان‌پذیر خواهد شد.

در سایت صرافی به صراحت اعلام نشده که به ایرانیان خدمات نمی‎‌دهد. با این حال برای اینکه در آینده دارایی‌های شما مسدود نشود، حتما از VPN و یا VPS مناسب استفاده کنید. معایب صرافی Probit را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

برای تصمیم‌گیری بهتر، مزایا و معایب را می‌توانید به صورت خلاصه در ادامه مشاهده کنید.

مزایا


  • احراز هویت اختیاری
  • سقف برداشت روزانه ۱۰ هزار دلار بدون احراز هویت
  • امکان شرکت در عرضه‌ی اولیه ارزهای دیجیتال
  • کارمزدهای پایین معاملات
  • امکان خرید و فروش رمزارزهای بسیار متنوع
  • رابط کاربری عالی
  • تغییر زبان سایت به فارسی

معایب


  • عدم ارائه‌ی معاملات مارجین
  • نیاز به استفاده از VPN و VPS
  • عدم پشتیبانی 24 ساعته
  • نداشتن اپلیکیشن برای سیستم عامل iOS

آموزش کار با صرافی پروبیت

نمای معاملاتی

نمای معاملاتی ProBit یک بستر عالی برای معامله‌گران روزانه‌ی بیتکوین و آلت‌کوین است. رابط کاربری این صرافی به خوبی طراحی شده و کپی از دیگر صرافی‌ها نیست. در پروبیت چندین حالت مخلتف برای نمای معاملاتی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

جالب است بدانید که سایت پروبیت به زبان فارسی نیز در دسترس است. در عکس زیر می‌توانید بخش‌های مختلف نمای معاملاتی Probit را مشاهده کنید.

رابط کاربری پروبیت
رابط کاربری فارسی صرافی پروبیت Probit

روش واریز ارز دیجیتال

واریز مستقیم از حساب‌های بانکی (ارزهای فیات) فقط در کره‌ی جنوبی و با احراز هویت کامل امکان‌پذیر است. این مساله برای ایرانیان چندان مهم نیست. از آنجایی که کشور ما تحریم است در سایر صرافی‌های معتبر خارجی نیز امکان واریز نقدی وجود ندارد.

برای واریز ارزهای دیجیتال باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در سایت صرافی Probit به بخش Wallet بروید.
  2. پس از انتخاب گزینه‌ی Deposit نام ارز دیجیتال را وارد کنید.
  3. در نهایت کد QR را اسکن و یا آدرس والت را کپی کنید.

واریز به صورت آنی انجام نمی‌شود و نیاز به تایید شبکه دارد. پس از تایید صحت اطلاعات واریز انجام خواهد شد.

واریز ارز دیجیتال و رمزارز به Probit
آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی پروبیت Probit

روش برداشت ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال پروبیت برای واریز کارمزدی دریافت نمی‌کند اما برای برداشت باید هزینه‌های انتقال مرتبط با شبکه را پرداخت کنید. برای برداشت ارزهای دیجیتال در پروبیت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در سایت صرافی پروبیت به بخش Wallet بروید.
  2. پس از انتخاب گزینه‌ی Withdrawal نام ارز دیجیتال را وارد کنید.
  3. شبکه انتقال را انتخاب کنید.
  4. پس از وارد کردن مقدار برداشت و نوع شبکه، می‌توانید کارمزد را مشاهده کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات آدرس و مقدار برداشت را حتما چک کنید. در صورت انتقال به آدرس اشتباه، تراکنش به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست.

آموزش برداشت رمزارز از صرافی پروبیت Probit
برداشت رمرارز از صرافی Probit

اپلیکشن موبایل پروبیت

اپلیکیشن موبایل پروبیت برای سیستم عامل اندروید قابل نصب است. متاسفانه این اپلیکیشن برای گوشی‌های آیفون در دسترس نیست. با استفاده از اپلیکیشن پروبیت به ویژگی‌های اصلی صرافی مانند خرید و فروش، کیف پول ارز دیجیتال، استیک کردن و… دسترسی خواهید داشت. این اپلیکیشن به خوبی طراحی شده و استفاده از آن آسان است.

ابزارهای ترید

در صرافی پروبیت امکان دریافت اعتبار و معاملات مارجین وجود ندارد. با این حال در مجموع امکانات این صرافی جذاب است. در این بخش ابزارها و امکانات صرافی پروبیت را به اختصار بررسی خواهیم کرد.

عرضه‌ اولیه‌ ارزهای دیجیتال

در صرافی پروبیت می‌توانید درعرضه اولیه‌ ارز دیجیتال شرکت کنید. این عرضه‌های اولیه‌ توسط تیم پروبیت بررسی و ارائه می‌شوند. این صرافی هر هفته پیشنهادهای تازه‌ای دارد و این به معنای خرید توکن‌های باارزش با قیمت پایه است.

عرضه اولیه رمزارز در صرافی پروبیت Probit
عرضه اولیه رمزارز در صرافی پروبیت Probit

سامانه‌ی انحصاری پروبیت

با استفاده سامانه‌ی انحصاری (Exclusive) می‌توانید رمزارزهای معروف را با 50 درصد تخفیف خریداری کنید. مقدار عرضه‌‌‌ محدود است و برای خرید باید برنامه‌ریزی کند و سریع باشید.

مسابقات معامله‌گری

معامله‌گران می‌توانند بر روی توکن‌های خاصی ترید و بر این اساس رقابت کنند. برندگان این رقابت‌ها پاداش‌های جذاب دریافت می‌کنند. شرط شرکت در این رقابت‌ها، نگهداری مقدار مشخصی از توکن خود صرافی ( PROB Token) است.

استیک کردن

استیک کردن (Stake) به معنای خرید ارز دیجیتال و مسدود کردن آن در کیف پول است. با استیک کردن امنیت شبکه‌ی ارز دیجیتال در مقابل حملات سایبری افزایش می‌یابد. تیم توسعه‌دهنده نیز مقداری سود به عنوان پاداش پرداخت می‌کند. میزان سود از قبل تعیین شده است.

در صرافی پروبیت علاوه بر استیک کردن توکن خود صرافی، قابلیت استیک کردن توکن‌های دیگر نیز وجود دارد. کاربران پروبیت با استیک کردن می‌توانند سودها و پاداش‌های هیجان انگیز دریافت کنند.

کارمزد در صرافی پروبیت

در صرافی پروبیت کارمزدها معاملات متغیر است. در سطح صفر، کارمزد معاملات 0.2 درصد حساب می‌شود. با استیک کردن (Stake) توکن PROB امکان دریافت تخفیف بیشتر وجود دارد. همچنین اگر کارمزد را با توکن PROB پرداخت کنید به ازای هر تراکنش 0.02 درصد تخفیف بیشتر به شما تعلق می‌گیرد.

کارمزدهای پروبیت در مقایسه با دیگر صرافی‌ها پایین است، اما کمترین نیست. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، کارمزد معاملات در Probit دارای 11 سطح VIP است.

کارمزد صرافی پروبیت Probit و سطوح کاربری
کارمزد صرافی پروبیت Probit و سطوح کاربری

کارمزد برداشت در صرافی پروبیت برای همه‌ی کاربران ثابت است و با توجه به نوع شبکه‌ی بلاکچین تعیین می‌شود. به عنوان مثال برای برداشت هر واحد بیتکوین، باید 0.0005 بیتکوین کارمزد پرداخت کنید. یا برای برداشت هر واحد اتریوم ، میزان کارمزد 0.01 اتریوم است. این کارمزدها مشابه صرافی‌های دیگر است.

کشورها و ارزهای پشتیبانی شده توسط صرافی پروبیت

پلتفرم ارز دیجیتال پروبیت بر اساس 3 ارز اصلی است: بیتکوین، اتریوم و تتر. همچنین بیش از 340 توکن را پوشش می‌دهد. با استفاده از صرافی پروبیت شما می‌توانید روی جفت‌ارزهای متنوع ترید کنید و توکن‎‌‌های جدید را به صورت عرضه‌ی اولیه بخرید.

نسخه‌ی گلوبال پروبیت به اکثر کشورها خدمات می‌دهد. نسخه‌ی فارسی پروبیت نیز در دسترس است و در سایت صرافی به صورت واضح اعلام نشده که به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهند. اما حتما از VPN و یا VPS مناسب استفاده کنید تا در آینده خطری دارایی‌های شما را تهدید نکند.

احراز هویت در پروبیت برای ایرانیان

همان طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌ها امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی وجود ندارد. از آنجایی که پروبیت در جهموری سیشل ثبت شده، احراز هویت اختیاری است. بدون احراز هویت محدودیتی در معاملات و استفاده از امکانات نخواهید داشت. تنها محدودیت مهم، سقف برداشت روزانه به مقدار 10000 دلار است. این مقدار برای معامله‌گران خرد عدد مناسبی است.

آموزش ثبت‌نام در صرافی پروبیت

با دکمه زیر یا از وبسایت پروبیت از نوار بالا و در سمت راست وارد بخش Register (ثبت‌نام) شوید. با استفاده از یک آدرس ایمیل معتبر ثبت‌نام کنید. سپس یک پسورد تعیین کنید. از پسوردی استفاده کنید که شامل اعداد و کاراکترهای خاص باشد. کدی به ایمیل شما ارسال خواهد شد که حساب کاربری با آن فعال می‌شود.

در زمان نوشته شدن این مقاله (هشتم شهریور 1400) ثبت نام با آی‌پی‌ ایران امکان‌پذیر است. اما باز هم تاکید می‌کنیم، بدون VPS از این صرافی استفاده نکنید.

ثبت نام پروبیت Probit
آموزش ثبت نام در صرافی پروبیت Probit

امنیت در صرافی پروبیت

برای صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال، امنیت مقوله‌ای بسیار کلیدی است. پروبیت تا کنون حادثه‌ی امنیتی بزرگی نداشته است. با وجود پروتکل‌های قوی امنیتی، بهتر است همه دارایی‌ خود را در صرافی‌ ذخیره نکنید. همیشه بخشی از ارزهای دیجیتال خود را به کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انتقال دهید.

ویژگی‌های کلیدی امنیت در صرافی پروبیت عبارتند از:

  • نگهداری ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین: بیش از 95 درصد موجودی این صرافی به صورت آفلاین نگهداری می‌شود. نگهداری رمزارزها بدون اتصال به اینترنت برای جلوگیری از هک و سرقت بسیار موثر است.
  • داده های رمزگذاری شده: پروبیت برای ذخیره‌سازی داده‌های کاربران از قوی‌ترین الگوریتم‌های رمزگذاری استفاده می‌کند. برای امنیت بیشتر اطلاعات خصوصی مانند کلید‌های خصوصی چندین بار رمزگذاری می‌شوند.
  • تایید هویت دو مرحله‌ای: در صرافی پروبیت قابلیت تایید هویت دومرحله‌ای وجود دارد. با ابزارهای مختلفی مانند Google Authenticator و Endpass می‌توانید تایید هویت دومرحله‌ای را فعال کنید.
  • امنیت وبسایت: پروبیت برای جلوگیری از حملات مخرب در همه‌ی بخش‌های وبسایت از پروتکل (SSL) HTTPS استفاده می‌کند.

سخن پایانی

احراز هویت در پروبیت اختیاری است و با پشتیبانی از زبان فارسی یک جایگزین مناسب برای بایننس است. صرافی پروبیت پلتفرمی رو به رشد با امکانات نسبتا خوب است. پشتیبانی از رمزارزهای متنوع، امنیت مناسب و کارمزد کم از ویژگی‌های جالب توجه پروبیت است. علاوه بر این، تخفیف و رویدادهای جذابی ارائه می‌دهد.

از آنجایی که ابزارهای مدرنی مانند معاملات اهرمی در این صرافی وجود ندارد، ممکن است تریدرهای حرفه‌ای را ناامید کند. اما برای معاملات اسپات گزینه‌ای جذاب است. خرید عرضه‌های اولیه نیز جذابیت آن را دو چندان می‌کند.

سوالات متداول صرافی پروبیت

آیا پروبیت ایرانیان را تحریم کرده است؟

کاربران ایرانی در صورت استفاده از VPN و VPS مناسب می‌توانند بدون احراز هویت از خدمات پروبیت استفاده کنند. اما پروبیت امکان احراز هویت به کاربران ایرانی نمی‌دهد و می‌توان گفت که ایرانیان را تحریم کرده است.

آیا پروبیت برای ایرانیان مناسب است؟

پروبیت به عنوان یک جایگزین صرافی بایننس و مانند بایننس، به ایرانیان بدون احراز هویت خدمات ارائه می‌دهد. با توجه به طیف گسترده آلت کوین های این صرافی، گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی است.

آیا پروبیت معتبر است؟

پروبیت بدلیل شروع فعالیت موفقیت آمیز در کره جنوبی خدمات خود را با راه اندازی پروبیت گلوبال به تمام دنیا ارائه می‌دهد. لذا می‌توان گفت یکی از صرافی‌های نسبتا معتبر بین‌المللی است.

آیا پروبیت امن است؟

سابقه چندین سال فعالیت این صرافی باعث اطمینان بیشتر کاربران از امنیت آن می‌شود. اما باید دقت کنید که به هیچ وجه دارایی‌های خود را در کیف پول صرافی‌ها نگهداری نکنید تا از ریسک هک و دزدیده شدن دارایی در امان بمانید.

رتبه صرافی پروبیت چند است

پروبیت در حال حاضر رتبه ۲۷ را طبق رده بندی سایت کوین مارکت کپ در بین صرافی‌های دنیا دارد.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 4.6 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 19

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

۲ پاسخ
  1. با سلام من در تاریخ ۲ مهر تعدادی تتر از پروبیت به آبانتتر انتقال دادم ولی تا کنون که ۹ مهر است کد تراکنش (txid یا hash) را در آبانتتر تایید نکرده است . باید چیکار کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *