کدام کسب و کارها بین‌المللی ارز دیجیتال قبول می‌کنند؟

چشم بورس > رمزارز‌ها > کدام کسب و کارها بین‌المللی ارز دیجیتال قبول می‌کنند؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فهرست مطالب

اخباری مثل “عبور قیمت بیت کوین از 62000 دلار” یا “سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در بیت کوین” هر فرد سرمایه‌گذار در بازارهای مالی را به فکر می‌اندازد. مگر نه اینکه این اخبار نشانه از رشد اهمیت رمزارزها و مطرح‌تر شدن این حوزه در جهان است؟ اما سئوال این جاست که آیا حوزه رمز ارزها در همین حد باقی می‎‌‌‌‌‌ماند و بیشتر از این در معاملات ما تاثیر نمی‌گذارد؟ آیا قرار است رمزارزها برای همیشه تنها بین فعالان این بازار جا به جا شوند؟ ممکن نیست روزی برسد که رمز ارزها در معاملات ساده و روزمره ما نقش داشته باشند؟

مقالات مرتبط: معرفی بازی های کریپتویی

در این مقاله از چشم بورس قصد داریم بررسی کنیم کدام کسب و کارهای مطرح جهان امکان پرداخت با ارز دیجیتال را فعال کرده‌اند؟ کدام کسب و کارها معامله با ارز دیجیتال را قبول می‌کنند؟

شروع معامله کالا با ارزهای دیجیتال

در تاریخ 21 می 2010 لازلو هانیچ یکی از کاربران انجمن اینترنتی جامعه بیت‌کوین، اعلام کرد حاضر است برای دو پیتزای خانگی 10 هزار واحد بیت‌کوین پرداخت کند. آن زمان ارزش 10 هزار واحد بیت‌کوین 40 دلار بود. چند روزی طول کشید تا لازلو بتواند کسی را پیدا کند که حاضر باشد در ازای پول ناشناخته‌ای، دو پیتزا به او بدهد. این اولین معامله پرداخت بیت کوین به جای پول در مقابل کالا بود. ارزش این بیت‌کوین‌ها امروز بیش از ۳۶۰ میلیون دلار معادل بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

رفته رفته بیت کوین و دیگر رمزارزها خودی نشان دادند و جایگاه خود را پیدا کردند. علاقه‌مندان به این حوزه روز‌ به روز بیشتر شدند و معاملات رمز ارزها طرفدار پیدا کرد. بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کردند و تعدادی هم تصمیم گرفتند برای آن دسته از مشتریان خود که علاقه‌مند به معامله رمز ارزها هستند، امکان پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال را فراهم کند.

معامله با ارز دیجیتال

در ادامه چند مورد از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌هایی که امکان پرداخت با ارز دیجیتال را فعال کرده‌اند را معرفی می‌کنیم.

بیت کوین در تسلا

خرید تسلا با بیت کوین

رابطه ایلان ماسک، مدیرعامل خودروسازی تسلا، با بیت کوین بالا و پایین‌های زیادی دارد. این شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد که پرداخت با بیت کوین در ازای خرید خودرو در ایالات متحده را قبول می‌کند. علت این تصمیم رشد بیشتر سرمایه‌گذاری تسلا در بیت کوین بود.

البته که در حال حاضر این شرکت معامله با بیت کوین را متوقف کرد. طبق استدلال تسلا تا زمانیکه بیش از 50 درصد از توکن‌ها با استفاده از انرژی تجدیدپذیر استخراج نشده باشند این شرکت معاملات را متوقف نگه می‌دارد.

بیت کوین در مایکروسافت

بیت کوین و ماکروسافت

به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری در جهان، قبول بیت کوین توسط مایکروسافت بسیار مهم است. همین مسئله مقبولیت حوزه رمزارزها را نشان می‌دهد. مایکروسافت امکان پرداخت با بیت کوین در ازای ایجاد حساب کاربری و استفاد از مجموعه‌ای از خدمات، مثل Xbox Live و Skype را به وجود آورده است.

البته که علاقه شرکت به فناوری رمزارزها به همین جا ختم نمی‌شود. در اواخر ماه مارس مایکروسافت با استفاده از بلاک‌چین یک پلت فرم احراز هویت را در شبکه مارکت بیت کوین، به نام ION راه اندازی کرده است. این فناوری شناسه های دیجیتالی ایجاد می‌کند تا هویت‌های آنلاین را تأیید کند.

ارزهای دیجیتال و شرکت اعتباری ویزا

شرکت کارت اعتباری ویزا در پایان ماه مارس تأیید کرد که در حال اجرای طرح با پلتفرم Crypto.com برای تسویه معاملات با رمز ارزها است. در حال حاضر ویزا USD Coin (USDC)‌، استیبل کوین که به ارزش دلار آمریکا وابسته است، را قبول می کند.

بیت‌کوین و استارباکس

طرح آزمایشی استارباکس برای بیت کوین

پس از یک طرح آزمایشی، اکنون مشتریان استارباکس می‌توانند از برنامه جدید Bakkt برای پرداخت هزینه نوشیدنی و دیگر محصولات شعب استارباکس به وسیله بیت کوین استفاده کنند. به گفته سازندگان این برنامه 500،000 نفر از آن فقط برای آزمایش کیف پول دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت استفاده کرده‌اند.

رمز ارزها و کوکاکولا

پرداخت با ارز دیجیتال

آماتیل، فروشنده و توزیع کننده معروف نوشابه در منطقه آسیا و اقیانوسیه، از طریق مشارکت خود با پلت فرم Centrapay، رمزارزها را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته است. از ابتدای سال 2020 تاکنون بیش از 2000 دستگاه فروش  نوشابه در استرالیا و نیوزلند به کارگذاشته شده‌اند که قصد دارند پرداخت با رمزارزها را فعال کنند.

بیت کوین و ویکی پدیا

بزرگترین دایره المعارف جامع جهان در حال حاضر اهدا با بیت کوین را پذیرفته است. این سازمان برای پیش‌برد فعالیت‌های خود به حمایت نیاز دارد. اهالی بیت کوین در سراسر جهان می‌توانند با ارسال بیت کوین از ویکی‌پدیا حمایت کنند.

بیت کوین و آمازون

آمازون و ارزهای دیجیتال

در اوایل سال جاری گزارش شد که آمازون در حال پیوستن به سایر غول‌های فناوری، از جمله فیس‌بوک، برای ایجاد رمز امرز منحصر به خود است. با این وجود، شرکت تجارت الکترونیک هنوز رمز ارزها را به طور مستقیم قبول نکرده است. اما، از طریق شرکت Bitrefill (پلتفرمی که بیت کوین را به کارت هدیه و… تبدیل میکند)، می‌توان در ازای پرداخت بیت کوین، کوپن‌های آمازون را خریداری کرد.

نورد وی‌پی‌ان

سرعت بالا، حفظ حریم کاربران وامنیت بالا نورد را به  یکی از پرطرفدارترین وی‌پی‌ان ها تبدیل کرده. این وی‌پی‌ان  در بیش از 60 کشور سرورهای پرسرعت دارد و خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. این وی‌پی‌ان بر روی پلت فرم های ویندوز،مک، اندروید، لینوکس و آی‌اواس قابل اجرا است و کاربران آن می‌توانند در ازای پرداخت ارز دیجیتال اشتراک بخرند. نورد پرداخت از طریق بیت‌کوین، اتریوم یا ریپل را می‌پذیرد. نورد وی‌پی‌ان با رمزگذاری قوی مانع از لو رفتن اطلاعات کاربرانی که پرداخت خود را به وسیله ارزهای دیجیتال انجام داده‌اند می‌شود و امنیت آن ها را حفظ می‌کند.

ExpressVPN ، SaferVPN، CyberGhost وی‌پی‌ان های دیگری هستند که معامله با ارزهای دیجیتال را فعال کرده‌اند و در ازای ارائه خدمات از شما رمز ارز دریافت می‌کنند.

نورد وی پی ان و رمز ارزها

پی‌پال

پس از اعلام شرکت پی‌پال در اکتبر سال گذشته، اکنون کاربران این شرکت در ایالات متحده می‌توانند چند رمز ارز از جمله: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را خریداری کرده، بفروشند یا در اختیار خود نگهدارند. علاوه بر این، کاربران پی پال می‌توانند ارزهای دیجیتالی خود را از طریق برنامه PayPal ردیابی کنند. البته تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم این است که نمی‌توان پول را از کیف پول دیجیتال شرکت منتقل کرد.

در ماه اوت این شرکت اعلام کرد که کاربران در انگلستان هم می‌توانند در وب سایت و برنامه تلفن همراه پی پال با اتر، بیت کوین کش و لایت کن، تجارت کنند. تا کنون پی پال در مورد اینکه آیا قصد دارد خدمات خود را به سایر کشورها گسترش دهد، نظری نداده است.

 پی پال و رمز ارزها

30نما

سایت 30نما بزرگترین و معروف‌ترین سایت دانلود فیلم و سریال در ایران است. آرشیو کامل،  پوشش اخبار و حواشی سینما و نقد فیلم این سایت را برای ایرانی ها محبوب کرده است.  برای دانلود و تماشای آنلاین فیلم و سریال از سایت 30 نما باید اشتراک آن را تهیه کنید. در حال حاضر این سایت امکان پرداخت اشتراک با سه نوع رمز ارز را فعال کرده. ترون، لایت کوین و دوج کوین سه ارز دیجیتالی هستند که 30نما پرداخت با آن ها را قبول می‌کند.

30نما و  پرداخت با رمز ارزها

کلام آخر

آنچه گفتیم بررسی کردیم چند مورد از کسب و کارهایی بود که امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. تعداد این شرکت ها روز به روز بیشتر می‌شود. بدیهی است که  هرچقدر که معامله با رمز ارز‌ها گسترش پیدا کند، اهمیت رمز ارزها بیشتر خواهد شد و سرمایه‌گذاران بیشتری را به سوی این حوزه خواهد کشید. رمزارزها در میان سرمایه‌گذاران ایرانی نیز پیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و معاملات بسیاری با رمز ارزهای مختلف انجام می‌شود. با توجه به تحریم‌های ایران توصیه می‌شود قبل از شروع سرمایه‌گذاری مقالات مربوط به حوزه رمزارزهای چشم بورس را بخوانید.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 5 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 1

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *