فايل کوين چيست

فایل کوین چیست؟ | معرفی فایل کوین

چشم بورس > رمزارز‌ها > فایل کوین چیست؟ | معرفی فایل کوین
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فهرست مطالب

اطلاعات جهانی از طریق اینترنت در سرورهای مختلف مبادله می‌شوند. این تبادل اطلاعات متکی به داده‌های ارائه شده است. اگر منبع داده‌ها درست نباشد یا داده‌ها به درستی ذخیره نشود، خطر بزرگی متوجه کاربران خواهد بود. در نتیجه امنیت و ذخیره سازی داده‌ها بسیار اهمیت دارد. فایل کوین پروژه‌ای است که هدف آن بهبود فضای ذخیره‌سازی است. FIL رمز ارز این شبکه است. اگر قصد دارید در فایل کوین سرمایه‌گذاری کنید لازم است بیشتر این رمز ارز را بشناسید.در این مقاله ما فایل کوین را به طور کامل معرفی می‌کنیم و از آینده این رمز ارز می‌گوییم.

فایل کوین چیست؟

Filecoin یک بلاک‌چین با هدف ایجاد فضای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) است. فایل کوین این فرصت را برای کاربران ایجاد کرده تا بتوانند برای ذخیره‌سازی داده‌های خود فضایی را اجاره کنند که هم قابل اعتماد و هم شفاف است. این پلتفرم با ترکیب اصول مالی غیرمتمرکز، تبادل اطلاعات را به کمک الگوریتم‌های ریاضی توسعه می‌دهد.

فایل کوین چیست

فایل کوین یک فضای ذخیره‌سازی ابری مثل Google Drive یا Dropbox است اما دو تفاوت اصلی با بقیه پلتفرم های ذخیره سازی اطلاعات دارد:

  •  فایل کوین غیرمتمرکز است و به هر کسی اجازه دسترسی و استفاده از شبکه را می دهد.
  •  کاربران این شبکه برای ذخیره فایل‌های خود در این پلتفرم هزینه ‌پرداخت می‌کنند و در ازای ذخیره سازی داده‌های دیگران پاداش می‌گیرند.

فعالیت فایل کوین

این پلتفرم منبع باز با هدف اصلی ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌های مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد شده است. فایل کوین توسط Protocol Labs توسعه یافت و در سیستم InterPlanetary File ساخته شد که به کاربران در سراسر جهان کمک می‌کند تا فضای بلااستفاده را در هارد دیسک آزاد کرده و اجاره کنند. از آنجایی که کل اکوسیستم این شبکه با پروتکل غیرمتمرکز کار می‌کند، پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات در این سیستم با سرعت بالایی انجام می‌شود. هر نهادی که مایل به اشتراک‌گذاری بخشی از هارد دیسک با سایر کاربران است، می‌تواند از فایل کوین استفاده کند.

شبکه فایل کوین

بلاک‌چین فایل کوین با الگوریتم اثبات فضا (PoST) کار می‌کند. با این روش به کاربران اطلاع می‌دهد که فایل‌هایشان توسط ماینرها در شبکه ذخیره شده است. فایل کوین از طریق این الگوریتم عملکرد، امنیت و پارامترهای مقیاس‌پذیری خود را که برای ادامه عملیات مورد نیاز است، تضمین می‌کند. در الگوریتم PoST باید کاربران شبکه آزموده شوند. برای این کار، هر گره شبکه باید منابعی را تخصیص دهد. هرچه یک گره بتواند منابع بیشتری را به اشتراک بگذارد، مشارکت آن در شبکه بیشتر خواهد بود.

مطالب بیشتر: معرفی بهترین وب سایت‌های خبری و تحلیل ارز دیجیتال

رمز ارز فایل کوین

FIL نماد رمزارز بلاک‌چین است که برای پرداخت کارمزدهای این بلاک‌چین و پاداش کاربران استفاده می‌شود. FIL توکنی برای پرداخت هزینه ذخیره سازی داده‌ها و بازیابی آن‌ها است.

تاریخچه فایل کوین

فایل کوین برای اولین بار در سال 2014 توسط Juan Benet که یک متخصص علوم کامپیوتر است و با مشارکت Protocol Labs ، برای معرفی IPFS  ارائه شد.

وایت پیپر فایل کوین در سال 2017 با هدف ارائه راه‌حل غیرمتمرکز برای ذخیره سازی داده‌ها، منتشر شد. در ICO رمز ارز این شبکه بیش از 250 میلیون دلار جمع‌آوری شد که اولین 150 میلیون دلار آن در کمتر از یک ساعت به دست آمده بود و این یک رکورد جدید در بین  ICO ها بود. پیش از این بیش از 200 میلیون از رمز ارز FIL با نصف قیمت به 150 سرمایه‌گذار خاص (که حداقل 200000 دلار در سال درآمد داشتند) فروخته شده بود. همین مسئله باعث واکنش عموم شد. از آن زمان تا پاییز 2020 هیچ کس این رمز ارز را دریافت نکرد. در پاییز 2020 شبکه اصلی راه اندازی شد و ‌FIL های پیش فروش شده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفتند.

رمز ارز فایل کوین

کاربران فایل کوین

ماینرهای فایل کوین به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام عملکرد منحصر به فردی را انجام می‌دهند. ماینرهای ذخیره سازی و بازیابی. تیم توسعه این شبکه قصد دارد به زودی ماینرهای تعمیر را برای اصلاح فایل‌های خراب یا آسیب دیده راه‌اندازی کند. در حال حاضر استفاده‌کنندگان فایل کوین سه دسته هستند:

مشتریان

اولین کاربران مشتریان هستند که از این بلاکچین برای ذخیره سازی داده‌های خود استفاده می‌کنند. آن‌ها اطلاعات خود را با فایل کوین به اشتراک می‌گذارند تا این بلاک‌چین از داده‌های آن‌ها محافظت کند.

ماینرهای ذخیره‌سازی

ماینرهای ذخیره سازی قلب شبکه هستند. این ماینرها داده‌های مشتریان را ذخیره می‌کنند و بررسی می‌کنند که چه میزان فضا بر روی هارد دیسک باقی مانده که مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند. دو وظیفه اصلی این ماینرها عبارت است از:

  • ذخیره داده‌های کاربران شبکه
  • اثبات رمزنگاری که ذخیره‌سازی را در طول زمان تایید می‌کند.

ماینرهای ذخیره سازی در ازای ذخیره داده ها، رمز ارز FIL را پاداش می‌گیرند.

ماینرهای بازیابی

این ماینرها اطلاعات را بازیابی می‌کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. ماینرهای بازیابی می‌توانند ماینرهای ذخیره سازی هم باشند.

هزینه ذخیره‌سازی داده‌ها در فایل کوین چقدر است؟

کارمزد هزینه ذخیره سازی داده‌ها در این شبکه به شکل توافقی بین ماینر و مشتری تعیین می‌شود و نرخ مشخصی ندارد. مشتریان می‌توانند با بررسی هزینه دریافتی هر ماینر، متناسب با مبلغ کارمزد ماینر انتخاب کنند.

ماینرهای فایل کوین

چطور فایل کوین امنیت حریم خصوصی را تضمین می‌کند؟

حریم خصوصی کاربران این شبکه از طریق رمزگذاری تضمین می‌شود. FIL با کمک سیستم PoR (Proof-of-Replication)  یا همان اثبات تکرار، انتقال داده‌ها را ثبت می‌‌کند. این بلاک‌چین ذخیره سازی و بازیابی ایمن اطلاعات را تضمین می‌کند.

فایل کوین چه مزایایی دارد؟

پیشتازی نسبت به رقبا

این شبکه با استفاده از سیستم  IPFS  یا همان  InterPlanetary File System که یک سیستم همتا به همتای اختصاصی است، توانسته به شکل غیرممترکز و کم هزینه داده‌ها را ذخیره سازی کند. این مزیت باعث شده فایل کوین از رقبایی مثل سرویس وب آمازون پیشی بگیرد.

فرصت رشد

اگر فایل کوین توسعه پیدا کند، پتانسیل این را دارد که فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به سرویس‌های رقیب در دسترس داشته باشد که با سرعت بیشتر و هزینه کمتری کار کند. در نتیجه می‌تواند بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد.

معرفی فایل کوین

فایل کوین چه معایبی دارد؟

مشکلات استخراج فایل کوین

مشکل اصلی فایل کوین وجود موانع تکنیکی و هزینه مالی برای استخراج است. چون برای استخراج FIL نه تنها نیاز به سخت افزار گران قیمت هست، بلکه تجربه و مدیریت سیستم هم لازم است.

چطور رمز ارز فایل کوین بخریم؟

FIL را می‌توانید به واسطه اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال معامله کنید. برای اینکه بدانید کدام صرافی‌ها امکان معامله با رمز ارز مورد نظر شما را دارند می‌توانید به سایت صرافی مورد نظرتان مراجعه کنید و نام آن رمز ارز  را در لیست رمزارزهای قابل معامله در صرافی جستجو کنید.

راه دوم این است که coin market cap FIL  را در مرورگر خود سرچ کرده  و وارد تب Markets شوید. در این صفحه شما می‌توانید لیست صرافی‌هایی که معامله رمز ارز مورد نظر شما به تازگی در آن انجام شده را ببینید.

کاربران ایرانی می‌توانند برای خرید این رمزارز از صرافی های ارز دیجیتال خارجی به سایت صرافی‌های کوکوین، اسندکس، چنجلی، بای‌بیت، وایت‌بیت، کوینکس وپروبیت مراجعه کنند.

سرمایه‌گذاری در فایل کوین

مناسب‌ترین کیف پول‌ها برای نگهداری فایل کوین

FILFOX والت رسمی فایل کوین است. ایمن ترین نوع کیف پول‌ها، کیف پول‌های سخت افزاری هستند. لجر نانو اس Ledger Nano S و لجر نانو ایکس Ledger Nano X مطمئن‌ترین کیف پول برای نگهداری رمزارزهاست.

تراست والت (TrustWallet)، مس والت (MathWallet) و اتمیک والت (AtomicWallet) بهترین والت‌ها برای نگهداری FIL هستند.

مطالب بیشتر: 10 ارز دیجیتال ارزان و آینده دار برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

آینده فایل کوین

گفتیم که FIL پتانسیل رشد خوبی دارد. سایت price prediction پیش‌بینی کرده FIL تا سال 2023 به میانگین قیمت 38.22 دلار برسد. پیش‌بینی شده تا پایان سال 2026 این رقم به 113.89 برسد. در نتیجه FIL می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

یادتان باشد که این پیش‌بینی ها در حد تخمین هستند و هیچ قطعیتی ندارند.

جدول معرفی اختصاری فایل کوین

نمادFIL
سازندهJuan Benet
سال انتشار 2017
عرضه در گردش164,028,406.00
رتبه42
بلاک‌جینفایل کوین
وایت پیپرFIL whitepapper
آدرس سایتhecoinfo.com
آینده فایل کوین

سوالات متداول

فایل کوین چیست؟

Filecoin یک بلاک‌چین با هدف ایجاد فضای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) است. FIL نماد رمزارز فایل کوین است که برای پرداخت کارمزدهای این بلاک‌چین و پاداش کاربران استفاده می‌شود.

آیا فایل کوین گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

پیش‌بینی شده فایل کوین تا پایان سال 2023 به میانگین قیمت 38.22 دلار و در چهارسال آینده یعنی سال 2026 به رقم 113.89 برسد.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری فایل کوین کدام‌اند؟

کیف پول سخت افزاری لجرنانو و کیف پول های تراست والت، مس والت، اتمیک والت و کیف پول FILFOX که کیف پول اختصاصی فایل کوین است، بهترین کیف پول ها برای نگهداری این رمز ارز هستند.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *