صرافی ارز دیجیتال کوینکس Coinex

صرافی کوینکس CoinEX برای ایرانیان: معرفی، آموزش و ثبت نام

چشم بورس > رمزارز‌ها > صرافی کوینکس CoinEX برای ایرانیان: معرفی، آموزش و ثبت نام
زمان مطالعه: 8 دقیقه
فهرست مطالب

اگر از فعالان بازار ارز دیجیتال باشید، احتمالا نام صرافی کوینکس (CoinEX) را شنیده‌اید. صحبت‌های ضد و نقیضی در مورد این صرافی وجود دارد. در این مقاله این صرافی را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم و به این سوالات پاسخ می‌دهیم؛ آیا کوینکس جایگرین مناسبی برای بایننس است؟ آیا یک صرافی امن و معتبر و امن است؟ ممکن است این صرافی کلاهبرداری باشد و دارایی‌های شما در معرض خطر باشند؟ برای رفع این ابهامات و آموزش ثبت‌نام و احراز هویت در این صرافی با ما در این مطلب از چشم بورس همراه باشید.

صرافی کوینکس جایگزین بایننس
صرافی کوینکس برای ایرانیان

تاریخچه‌ای کوتاه از صرافی کوینکس

صرافی ارز دیجیتال کوینکس در سال 2017 در کشور هنگ‌کنگ تاسیس شده است. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال در هنگ‌کنگ هستند و این کشور در حال تبدیل شدن به قطب صرافی‌های رمزارز است. صرافی کوکوین از مهم‌ترین رقبای این صرافی است.

به گفته‌ی موسسان، هدف از ایجاد کوینکس یک بستر مبادلاتی امن، کاربرپسند، کم‌هزینه و با سرعت بالا است. این صرافی طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و با چندین زبان در دسترس است. نکته‌ی جالب توجه وجود نسخه‌ی فارسی این صرافی است. صرافی CoinEx مدعی است که در هیچ جای دیگر از دارایی‌های مشتریان استفاده نمی‌کند و صددرصد محفوظ هستند.

آدرس سایتcoinex.com
سطح کارمزدمتوسط
کشور صرافیهنگ‌کنگ
تعداد جفت‌ارزبیش از ۴۵۰
توکن کاهش کارمزدCET
شروع فعالیتدسامبر ۲۰۱۷
معاملات مارجیندارد
معاملات فیوچرزدارد
برداشت بدون احراز هویتروزانه ۱۰هزار دلار
رتبه صرافی۵۵
کانال تلگراممشاهده
اطلاعات صرافی کوینکس

مزایا و معایب صرافی کوینکس برای ایرانیان

مهم‌ترین مزیت کوینکس برای تریدرهای ایرانی امکان احراز هویت و پشتیبانی از زبان فارسی است. از طرفی امکان واریز ارزهای فیات (از جمله ریال) در صرافی کوینکس وجود ندارد. هر چند به دلیل تحریم‌ها برای سایر صرافی‌های خارجی نیز این مساله وجود دارد. شما ناچار به استفاده از صرافی ایرانی برای خرید تتر و سپس انتقال آن به کوینکس هستید. همچنین برخی کاربران گزارش داده‌اند که کوینکس نظرات منفی آنها را حذف کرده است.

مزایا


  • امکان احراز هویت کاربران ایرانی
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • بیش از ۴۰۰ جفت ارز معاملاتی
  • برداشت روزانه تا ۱۰هزار دلار بدون احراز هویت
  • معاملات فیوچرز و مارجین با اهرم بالا
  • تخفیف و پادارش در صورت معرفی دیگران
  • پشتیبانی از کاربران ایرانی و کانال تلگرام کوینکس

معایب


  • پشتیبانی نکردن از ارزهای فیات
  • عدم پشتیبانی آنلاین از طریق چت یا تلفن
  • کارمزد معاملات نه چندان پایین
  • تعیین حداقل میزان برای برداشت
  • نیاز به استفاده از VPS یا VPN برای ترید

آموزش صرافی کوینکس

تریدینگ ویو (Trading View)

نمای معاملاتی یا تریدینگ ویو در صرافی‌های مختلف متفاوت است. نمی‌توان گفت که کدام نمای معاملاتی بهتر است. شما باید تعیین کنید که با کدامیک راحت‌تر هستید. موارد مشترک در اغلب نماهای معاملاتی نمودار قیمت، بخشی از سفارش‌ها و باکس‌های خرید و فروش است. تریدینگ ویو در CoinEx را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

پنل معاملاتی و Trading View در صرافی کوینکس CoinEx
پنل معاملاتی و تریدینگ ویو در کوینکس

آموزش واریز ارزهای دیجیتال

پیش از معامله در صرافی کوینکس، باید دارایی‌ خود را به تتر تبدیل کنید و به این صرافی انتقال دهید. برای خرید تتر از یک صرافی ایرانی می‌توانید استفاده کنید. واریز به کوینکس ساده است و در چند مرحله انجام می‌شود:

  1. وارد حساب CoinEx خود شوید و روی پخش Wallet واقع در نواربالا کلیک کنید.
  2. نوع سکه را در کادر Asset portfolio وارد کرده و روی دکمه‌ی Deposit کلیک کنید.
  3. آدرس واریز نمایش داده می‌شود که باید آن را کپی کنید.
  4. آدرس واریز را در صرافی مبدا و یا کیف پول خود وارد و تایید کنید. اگر از کیف پول موبایلی استفاده می‌کنید به جای کپی کردن آدرس، می‌توانید کد QR را اسکن کنید.

هنگامی که تراکنش شما در شبکه بلاک چین تایید شود، دارایی شما به حساب کوینکس اضافه خواهد شد.

آموزش واریز به صرافی کوینکس و شارژ حساب
آموزش واریز ارز دیجیتال و شارژ حساب در صرافی کوینکس

نحوه‌ی خرید بیت‌کوین (BTC) در صرافی کوینکس

فرض کنید پس از انتقال تتر، می‌خواهید آن را به بیت‌کوین تبدیل کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به حساب CoinEx خود وارد شوید و روی بخش Trade واقع در نوار بالا کلیک کنید.
  2. جفت ارز مورد نظر را انتخاب کنید؛ در این مثال BTC/USDT.
  3. با کلیک روی برگه مربوط، نوع سفارش را می‌توانید انتخاب کنید.
  4. مقدار USDT مورد نظر برای مبادله یا مقدار BTC برای خرید را وارد و روی دکمه Buy BTC کلیک کنید.

آموزش برداشت ارزهای دیجیتال

صرافی کوینکس 3 نوع برداشت را ارائه‌ می‌دهد: برداشت به کیف پول دیگر، مبادله و برداشت به یک حساب دیگر در CoinEX. فرض کنید می‌خواهید پول را از صرافی خارج کنید. نحوه‌ی برداشت در مراحل زیر خلاصه می‌شود:

  1. وارد حساب CoinEx خود شوید و روی بخش Wallet در نوار بالا کلیک کنید.
  2. نوع کوین را در کادر Asset portfolio وارد و روی Withdrow کلیک کنید.
  3. برگه Normal Transfer را انتخاب کرده و آدرس برداشت در کیف پول یا صرافی خود را وارد کنید.
  4. اگر احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کرده‌اید، کد احراز هویت را وارد کرده و روی دکمه‌ی Withdraw Now کلیک کنید.

پس از تاییدهای شبکه برداشت انجام خواهد شد. برداشت به صورت آنی انجام نمی‌شود و بسته به شلوغی شبکه زمان‌بر است.

آموزش برداشت ارز دیجیتال از کوینکس
آموزش برداشت ارز دیجیتال از صرافی کوینکس CoinEx

ابزارهای ترید در صرافی کوینکس

اپلیکیشن موبایل کوینکس

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند صرافی را روی موبایل نصب کنند و همیشه به آن دسترسی داشته باشند. خوشبختانه نسخه‌ی موبایل صرافی کوینکس برای اندروید و برای iOS آیفون در دسترس است. می‌توانید از گوگل‌پلی و یا اپ‌استور برنامه‌ی کوینکس را دانلود و نصب کنید.

معاملات اهرمی (Leveraged Trading)

از سال 2019 معاملات اهرمی در صرافی کوینکس ارائه می‌شود. معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند در این صرافی با استفاده از اهرم‌های بالا سودهای جذاب به دست آورند. معاملات مارجین یا اهرمی روی چندین جفت معاملاتی و تا اهرم 50 برابر ارائه می‌شود. فراموش نکنید انجام معاملات اهرمی نیازمند دانش و تجربه‌ی فراوان است و امکان از دست دادن تمام سرمایه وجود دارد.

معاملات دائمی (Perpetual Trading)

معاملات فیوچرز در صرافی کوینکس از نوع پرپچوال یا دائمی است. قراردادهای دائمی بسیار شبیه قراردادهای فیوچرز سنتی است با این تفاوت که تاریخ انقضا ندارند. در معاملات پرپچوال می‌توانید از مزایای یک بازار دو طرفه بهره‌مند شوید. علاوه بر این، اهرم معاملاتی بالاتری نسبت به معاملات مارجین وجود دارد. همچون معاملات اهرمی اینجا نیز باید با تجربه و دانش کافی معامله کنید.

توکن کوینکس (CET)

همانند بایننس، کوینکس نیز دارای یک توکن بومی با نام CoinEx Chain است که با نماد CET شناخته می‌شود. توکن کوینکس با هدف ایجاد یک سیستم تجاری غیرمتمرکز طراحی شده است. وایت پیپر این توکن در سال 2019 رونمایی شده و طبق گفته صرافی، CoinEx Chain تبدیل به یک اکوسیستم کامل خواهد شد. کاربران با استفاده از این توکن می‌توانند تا 50 درصد تخفیف در کارمزدها دریافت کنند.

کارمزدهای صرافی CoinEX

کارمزد معاملات

کوینکس هزینه‌های معاملاتی را بر اساس حجم معاملات سطح‌بندی نکرده است و از یک مدل کارمزد ثابت برای معامله گران خرد استفاده می‌کند. کارمزد معاملات در این صرافی 0.2 درصد است. این عدد تقریبا مشابه میانگین این حوزه است. کارمزد معاملات کوینکس در بازاری که اعداد نزدیک به 0.1 درصد وجود دارد، چندان پایین نیست. هر چند در مجموع منصفانه است.

اگر توکن کوینکس را نگهداری کنید شامل تخفیف در کارمزد معاملات خواهید شد. این تخفیف تا 50 درصد قابل افزایش است. در شکل زیر می‌توانید میزان تخفیف را برای سطوح مختلف مشاهده کنید.

سطوح کارمزد صرافی کوینکس
کارمزد معاملات صرافی کوینکس

کارمزد برداشت

مانند اکثر صرافی‌ها کارمزد برداشت در صرافی CoinEX بر اساس نوع ارز دیجیتال مشخص می‌شود. مثلا هنگام برداشت بیت‌کوین، کارمزد 0.0001 است که از میانگین صنعت پایین‌تر است. بخشی از کارمزدهای برداشت را می‌توانید در شکل زیر مشاهده کنید. کارمزد برداشت از میانگین پایین‌تر است اما گزینه‌های ارزان‌تری وجود دارد.

کارمزد برداشت رمزارزها از صرافی کوینکس
کارمزد برداشت رمزارزها از صرافی کوینکس

صرافی CoinEX از کدام کشورها و ارزها پیشتیانی می‌کند؟

کوینکس یک صرافی جهانی است که به همه‌ی کشورهای دنیا از جمله ایران خدمات می‌دهد. نسخه‌ی فارسی کوینکس نیز در دسترس است و برای استفاده از این صرافی حتی می‌توانید از شماره تلفن ایران استفاده کنید. این از مزیت‌های بزرگ کوینکس است برای کاربران ایرانی است.

لیست بزرگی از رمز ارزها در کوینکس قابل معامله هستند. در این صرافی می‌توانید روی بیش از 450 جفت ارز ترید کنید. بیت‌کوین، اتریوم، ترون، لایت‌کوین، ریپل، تتر، دوج‌کوین و… تنها برخی از رمزارزهای پایه‌ی قابل معامله در کوینکس هستند.

آموزش ثبت نام در کوینکس

برای ثبت نام در کوینکس تنها به یک حساب ایمیل نیاز دارید. برای ایجاد حساب کاربری در در این صرافی، مراحل زیر را باید انجام دهید:

  1. به سایت کوینکس بروید و به بخش Sign up واقع در بالا سمت راست بروید.
  2. آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه Get code یا «ارسال کد تایید» کلیک کنید.
  3. چند دقیقه بعد یک کد احراز هویت به ایمیل شما ارسال می‌شود. با استفاده از این کد حساب کاربری کوینکس فعال خواهد شد.
  4. کد را در بخش Email verification code وارد کرده و روی دکمه Sign Up کلیک کنید.
ثبت نام در صرافی کوینکس CoinEx
ثبت نام در صرافی کوینکس

احراز هویت کوینکس برای کاربران ایرانی

احراز هویت در کوینکس اختیاری است و می‌توانید بدون احراز هویت روی انواع رمز ارزها ترید کنید. محدودیت‌ زیادی برای کاربران احرازهویت نشده وجود ندارد. مهم‌ترین محدودیت سقف برداشت ده هزار دلار در 24 ساعت است. با احراز هویت می‌توانید تا یک میلیون دلار در شبانه روز برداشت کنید.

خبر خوش این است که کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از پاسپورت و شماره تلفن در این صرافی مراحل احراز هویت را انجام دهند. این موضوع کوینکس را نسبت به اکثر صرافی‌های خارجی متمایز می‌کند. برای این کار به بخش Account Settings بروید. در قسمت ID Verification روی دکمه Verify کلیک کنید. اطلاعات خود را که شامل شماره پاسپورت می‌شود وارد کنید. سپس باید تصویر پاسپورت آپلود کنید و یک سلفی است خود بگیرید. به همین سادگی!

آیا صرافی کوینکس امن است؟

کوینکس یک صرافی جدید است و تاکنون مورد بزرگی از هک و سرقت نداشته است. اگر چه صرافی از وِیژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند نظارت آی‌پی و تایید بیومتریک استفاده نمی‌کند، اما احراز هویت دومرحله‌ای در آن وجود دارد. همچنین برای محافظت از دارایی و اطلاعات کاربران از پروتکل HTTPS بهره می‌برد. صرافی کوینکس نیز مانند اکثر صرافی‌های معتبر بخش بزرگی از دارایی‌ها را به صورت آفلاین ذخیر می‌کند تا از سرقت در امان باشند. در مجموع اقدامات امنیتی کوینکس مناسب است هر چند بهترین نیست.

کوینکس بهترین صرافی جایگزین بایننس برای ایرانیان
کوینکس بهترین صرافی جایگرین بایننس برای ایرانیان

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله ابهامات شما در مورد کوینکس رفع شده باشد. پس از محدودیت‌های باینننس بسیار از کاربران ایرانی به کوینکس مهاجرت کرده‌اند. مهم‌ترین دلیل آن پشتیبانی مناسب برای کاربران ایرانی است. صرافی‌های کمی در دنیا وجود دارد که به اندازه کوینکس معتبر باشد و در عین حال ایرانیان بتوانند در آن احراز هویت کنند.

ارائه‌ی معاملات مارجین و فیوچرز، پشتیبانی از لیست بزرگی از ارزهای دیجیتال و بستر تجاری نسبتا امن از دیگر مزیت‌های این صرافی است. اگر بتوانید با برخی از معایب آن کنار بیایید، این صرافی شما را از پلتفرم‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. کارمزدهای آن نسبت به برخی صرافی‌ها همچنان بالاست و امکان واریز ارزهای فیات مانند ریال وجود ندارد. به نظر ما شاید مانند بایننس بهترین گزینه نباشد اما در مجموع می‌تواند یک جایگزین مناسب برای آن باشد.

سوالات متداول صرافی کوینکس

آیا کوینکس ایران را تحریم کرده است؟

صرافی کوینکس امکان معاملات افراد ایرانی را فراهم کرده است. ایرانیان می‌توانند با احراز هویت در صرافی کوینکس یا بدون احراز هویت در آن، به معامله رمزارز بپردازند.

آیا کوینکس فیوچرز دارد؟

بله. صرافی کوینکس امکان معاملات فیوچرز و مارجین را به کاربرانش می‌دهد.

آیا کوینکس امن است؟

می‌توان گفت بله. با توجه به سابقه چندین ساله فعالیت کوینکس، این صرافی از اعتبار نسبتا قابل قبولی برخوردار است.

آیا کوینکس معتبر است؟

بله. صرافی کوینکس به عنوان یک شرکت ثبت شده رسمی در هنگ‌کنگ، یک صرافی معتبر به شمار می‌رود. البته با توجه به سابقه هک صرافی‌های رمزارز، توصیه می‌کنیم که دارایی‌های خود را در صرافی‌ها نگهداری نکنید.

آیا کوینکس کیف پول دارد؟

کوینکس مانند بسیاری صرافی‌های ارز دیجیتال دیگر، کیف پول مختص خود را دارد. البته نگهداری رمزارزها در کیف پول صرافی‌ها، دارای ریسک هک شدن صرافی است.

آیا کوینکس زبان فارسی دارد؟

بله با مراجعه به وبسایت کوینکس، از منو بالا در سمت راست می‌توانید زبان صرافی را به فارسی تغییر دهید.

رتبه صرافی کوینکس چند است؟

طبق رده بندی وبسایت کوین مارکت کپ، صرافی کوینکس رتبه ۵۵ صرافی‌های بیت‌المللی است.

چرا صرافی کوینکس باز نمیشه؟ چرا صرافی کوینکس بالا نمیاد و کار نمی‌کند؟

با فیلتر شدن صرافی کوینکس، این صرافی بدون فیلتر شکن در داخل ایران باز نمی‌شود. باید حتما از یک VPS یا VPN استفاده کنید.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 3.5 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 8

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

یک پاسخ
  1. صرافی کوینکس قصد دارد در راستای ارائه تجربه‌ی واریزی بهتر و تضمین امنیت دارایی‌های دیجیتالی کاربران، ارتقای سرویس
    کیف پول خود را در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۲۱ آغاز کند و در همین راستا آدرس‌های واریز
    قدیمی دارایی‌های زیر پس از ۳ ماه (۳ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۱۲ اسفند ۱۴۰۰) نامعتبر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *