صرافی کوکوین برای ایرانیان KuCoin

صرافی کوکوین برای ایرانیان | KuCoin معرفی، آموزش، ثبت نام

چشم بورس > رمزارز‌ها > صرافی کوکوین برای ایرانیان | KuCoin معرفی، آموزش، ثبت نام
زمان مطالعه: 7 دقیقه
فهرست مطالب

بسیاری از ایرانی‌ها از صرافی بایننس استفاده می‌کردند. اما از زمانیکه صرافی بایننس تصمیم گرفت احراز هویت را اجباری کند، به دنبال صرافی جدیدی هستند. صرافی‌های ایرانی عموما امکانات کمتری دارند و ارزهای کمتری را پشتیبانی می‌کنند. در بین صرافی‌های خارجی، صرافی‌های زیادی به عنوان جایگزین صرافی بایننس قابل استفاده هستند. یکی از این صرافی‌ها صرافی کوکوین kucoin است. بسیاری اعتقاد دارند که بهترین صرافی بعد از بایننس، صرافی کوکوین است. چرا که امکان خرید و فروش رمزارزها بدون احراز هویت را به کاربران خود می‌دهد. اما آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟ آیا از امنیت مناسبی برخوردار است؟ آیا کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت در این صرافی خرید و فروش کنند؟ محل شرکت صرافی کوکوین کجاست و کشور آن چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟ در این مقاله از چشم‌بورس قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

صرافی کوکوین برای ایرانیان KuCoin

کوکوین، بهترین صرافی بعد از بایننس

صرافی کوکوین در سال ۲۰۱۷ با شعار صرافی مردمی یا People’s Exchange شروع به کار کرد. برخی به اشتباه به کوکوین، صرافی کیوکوین می‌گویند. بسیاری اعتقاد دارند که بعد از صرافی بایننس، کوکوین بهترین صرافی برای معامله رمزارز بدون احراز هویت است. چرا که در حال حاضر صرافی کوکوین یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا است. در رتبه بندی وبسایت کوین مارکت‌کپ این صرافی از نظر امتیاز کل پنجمین صرافی بزرگ دنیاست. تخمین زده می‌شود که این صرافی بیشتر از ۵ میلیون کاربر فعال دارد.

شاید نتوان گفت که کوکوین بهترین صرافی بعد از بایننس است. اما باید نگاهی به پنج صرافی قبل از کوکوین بیندازیم. یک نکته مشترک بین سایر صرافی‌های بزرگ هم رده کوکوین وجود دارد. همه آن‌ها نیازمند احراز هویت مشتریان هستند. تنها صرافی که احراز هویت اجباری برای کاربران نداشت بایننس بود که از ماه دیگر احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده‌است. پس شاید بتوان کوکوین را بهترین صرافی بعد از بایننس برای ایرانیان دانست. دلیل آن اینست که امکان معاملات بدون احراز هویت را به کاربرانش می‌دهد. لذا کوکوین بزرگترین صرافی بدون نیاز به احراز هویت است.

آدرس سایتkucoin.com
سطح کارمزدبسیار کم
کشور صرافیجمهوری سیشل
تعداد جفت‌ارزبیش از ۷۰۰
توکن کاهش کارمزدKCS
شروع فعالیتسپتامبر ۲۰۱۷
معاملات مارجیندارد
معاملات فیوچرزدارد
برداشت بدون احراز هویتروزانه یک بیت‌کوین
صفحه ویکی پدیاندارد
رتبه صرافی۵
اطلاعات صرافی کوکوین
کوکوین رتبه ششم در سایت coinmarketcap
کوکوین: ششمین صرافی بزرگ دنیا طبق رتبه‌بندی سایت CoinMarketCap

مزایا و معایب صرافی کوکوین برای ایرانیان

در این قسمت به بررسی مزایا و معایب صرافی کوکوین می‌پردازیم. قطعا مانند هر صرافی رمزارز دیگری، کوکوین هم با نقاط قوت و ضعف مختلفی مواجه است. بصورت خلاصه مزایا و معایب صرافی کوکوین را مطابق زیر می‌توان بیان کرد.

مزایا


  • برداشت روزانه ۱ بیت‌کوین بدون احراز هویت
  • بیش از ۷۰۰ جفت ارز معاملاتی اسپات
  • معاملات اسپات، فیوچرز و مارجین
  • کارمزد معاملات بسیار کم
  • پشتیبانی همه روزه ۲۴ ساعته
  • سابقه چندین ساله و خوش‌نامی

معایب


  • نیاز به استفاده از VPS با آی پی ثابت
  • رابط کاربری سخت برای افراد غیرحرفه‌ای
  • عدم امکان واریز پول فیات (کارت بانکی)

مزایای صرافی کوکوین برای ایرانیان

صرافی کوکوین بخاطر عدم نیاز به احراز هویت گزینه مناسبی برای ایرانیان به شمار می‌رود. اما این صرافی دارای مزایای دیگری هم هست. درست است که بازار اسپات، بازار پایه رمزارزها به شمار می‌رود. اما بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی در بایننس به معاملات آتی ( فیوچرز) و مارجین نیز می‌پردازند. به همین دلیل کوکوین مانند بایننس امکان این معاملات را فراهم کرده‌است.

در بین تمام صرافی‌ها، بیشترین سقف برداشت روزانه برای کاربران احراز هویت نشده مربوط به صرافی کوکوین است.

به گزارش سایت bitcoin.com

مزیت دیگر صرافی کوکوین برای ایرانیان، حجم برداشت روزانه تا ۱ بیت‌کوین بدون احراز هویت است. این عدد در حال حاضر معادل بیش از ۲۰۰ هزار دلار می‌شود. به همین دلیل بسیاری کاربران با حجم معاملات و واریز و برداشت بالا، کوکوین را انتخاب می‌کنند. مزیت دیگر کوکوین، کارمزد معاملات پایین آن است.

معایب صرافی کوکوین برای ایرانیان

اما صرافی کوکوین در کنار مزایای متعدد، دارای معایبی برای ایرانیان است. شاید بتوان بزرگترین عیب کوکوین را مانند بایننس، نیاز به استفاده از آی پی ثابت خارجی دانست. بهترین سرور مجازی یا وی پی اس با آی پی ثابت برای کوکوین، کشور سنگاپور است.

صرافی کوکوین دارای معایب دیگری هم هست. یک نمونه، رابط کاربری سخت آن برای کاربران مبتدی است. برخلاف آموزش‌های متعدد صرافی بایننس، صرافی کوکوین آموزش‌های کمی در سایت خود ارائه داده است.

بین معایب فوق، اهمیت مورد سوم برای ایرانیان کمتر است. اما مورد اول بسیار مهم است. کاربران ایرانی باید بدانند صرافی کوکوین همانقدر برای ایرانیان مناسب است که صرافی بایننس بود. به عبارت دیگر، امکان بسته شدن حساب در صرافی کوکوین هم بالاست. بخاطر همین باید کاربران بسیار مراقب باشند و حتما از آی پی ثابت استفاده کنند. در صورتی که مایلید در صرافی خارجی بدون آی پی ثابت ترید کنید، در صرافی کوینکس ثبت نام کنید.

مقایسه کوکوین و بایننس

اکثر کاربرانی که در گذشته از خدمات صرافی بایننس استفاده کرده‌اند، مایلند بدانند که خدمات کوکوین با خدمات صرافی بایننس چه تفاوتی دارند. در جدول زیر بصورت خلاصه این دو صرافی را مقایسه کرده‌ایم.

نام صرافیسقف برداشت بدون KYCتعداد جفت‌ارز قابل معاملهمعاملات مارجینمعاملات فیوچرمعاملات آپشنتوکن کاهش کارمزدشروع فعالیتکشور ثبت
بایننسغیرممکن بیش از ۱۲۰۰دارددارددارددارد (BNB)جولای ۲۰۱۷جزایر کیمن
کوکوینروزانه ۱ بیت‌کوینبیش از ۷۰۰داردداردندارددارد (KCS)سپتامبر ۲۰۱۷سیشل
جدول مقایسه خدمات صرافی کوکوین با بایننس

کارمزد معاملات

همانطور که گفتیم یکی از بهترین مزایای صرافی کوکوین، کارمزد معاملات بسیار پایین آن است. همچنین با خرید توکن KCS در این صرافی می‌توانید کارمزد معاملات خود را باز هم کاهش دهید. کاهش کارمزد با داشتن حجم زیادی از توکن KCS یا حجم معاملات ۳۰ روز هم ممکن است. اگر حجم معاملات زیاد باشد، کارمزد صرافی برای شما در حالت میکر منفی خواهد شد! یعنی برای انجام معاملات، نه تنها کوکوین کارمزد از شما کم نمی‌کند بلکه جایزه‌ای نیز می‌گیرید. جدول کارمزد معاملات صرافی کوکوین در تصویر زیر قابل مشاهده است.

کارمزد kucoin کوکوین
کارمزد معاملات اسپات در صرافی کوکوین KuCoin

کوکوین در کدام کشور است؟

کوکوین در کجاست؟ صرافی کوکوین در کدام کشور قرار گرفته؟ بسیاری از کاربران چشم بورس برای کشور قرارگیری صرافی اهمیت زیادی قائلند. باید بدانید صرافی که کوکوین مانند صرافی بایننس در کشور جمهوی سیشل Seychelles (سیچلز) ثبت شده است. کشور سیشل که کوکوین در آن ثبت شده جمعیت کمتر از صد هزار نفر داراست. این کشور در شرق قاره آفریقا و یکی از کم جمعیت‌ترین کشورهای دنیاست.

به دلیل قرارگیری در سیشل، کوکوین از محدوده مالی تحت نظر آمریکا و چین خارج است. به همین دلیل برای کوکوین الزامی به احراز هویت کاربران نیست. همین موضوع باعث شده صرافی کوکوین برای ایرانیان مناسب باشد.

آموزش ثبت نام در کوکوین KuCoin

ثبت نام در صرافی کوکوین به نسبت اکثر صرافی‌ها بسیار راحت و سریع است. برای ثبت نام ابتدا باید به صفحه ثبت نام سایت کوکوین بروید. همینطور می‌توانید به صفحه اول سایت بروید. سپس در بالا و سمت راست صفحه روی دکمه Sign Up کلیک کنید. مانند تصویر زیر به صفحه ثبت نام منتقل خواهید شد.

آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin
آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin

در صفحه ثبت نام ابتدا روی گزینه Email کلیک کنید. اینگونه حالت ثبت نام با ایمیل به جای شماره تلفن موبایل برای شما فعال می‌شود. سپس ایمیل خود را وارد کنید و روی دکمه Send Code کلیک کنید تا کد به ایمیل شما ارسال شود. بعد در قسمت Email Verification Code کد تایید را از ایمیل خود وارد کنید. سپس در کادر Login Password رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید. رمز عبور باید حداقل ۱۰ کاراکتر و دارای حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و همینطور اعداد باشد. دقت کنید که نمی‌توانید در رمز عبور خود از فاصله یا Space استفاده کنید. سپس با کلیک روی دکمه Sign Up، ثبت نام شما تکمیل شده‌است.

مشکل انتقال دارایی و خرید در کوکوین

بسیاری کاربران بدلیل پیچیدگی رابط کاربری کوکوین امکان معامله راحت در آن را ندارند. بعضی افراد بعد از انتقال دارایی به کوکوین اعلام کردند که نمی‌توانند خرید و فروش در این صرافی انجام دهند. حتما بعد از انتقال دارایی‌هایتان به صرافی کوکوین، آن‌ها را به حساب معاملات انتقال Trading Account دهید. پس باید از منو Assets گزینه Main Account را انتخاب کنید. سپس مانند عکس زیر جلوی کوین مورد نظر گزینه Transfer را کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده مقدار مورد نظر را وارد کنید و دکمه Confirm را بزنید.

مشکل انتقال دارایی و تتر به کوکوین kucoin و خرید
انتقال دارایی یا تتر به حساب خرید کوکوین kucoin

احراز هویت

همانطور که گفتیم، در صرافی کوکوین نیازی به احراز هویت اجباری نیست. اما اگر مایلید که سقف برداشت بیشتری از ۱ بیت کوین در روز برای شما باز شود، باید در کوکوین احراز هویت کنید. احراز هویت در کوکوین برای کاربران ایرانی ممکن نیست و نیاز به پاسپورت کشور دیگری دارید.

اگر خودتان پاسپورت کشور دیگری را دارید، می‌توانید در کوکوین ثبت نام کنید. به کمک یکی از اقوام و آشنایان خود در سایر کشورها هم می‌توانید احراز هویت کنید. در صورت، توصیه می‌کنیم حتما از یک VPS کشوری که با پاسپورت آن احراز هویت می‌کنید استفاده کنید. بدون استفاده از وی پی اس و آی پی ثابت از آن کشور، پنل معاملاتی و وبسایت کوکوین را باز نکنید.

کوکوین یا کوینکس؟

بسیاری از کاربران چشم بورس پرسیده بودند که از کدام صرافی استفاده کنیم؟ کوکوین یا کوینکس؟ کوکوین یا اسندکس؟ در بخش مقایسه صرافی‌های جایگزین بایننس، از منظرهای مختلفی به مقایسه این صرافی ها پرداختیم. حتما توضیحات و جداول مقایسه صرافی کوکوین با کوینکس و اسندکس و پروبیت و چنجلی را دقیق مطالعه کنید.

برخی صرافی‌ها مانند کوینکس امکان معامله بدون نیاز به vps را فراهم کرده اند. در اسندکس می‌توانید آلت کوین‌های زیادی را معامله کنید که در کوکوین نیستند. اما کوکوین در بین آن صرافی‌ها، بیشترین تعداد جفت‌ارز معاملاتی و همینطور بیشترین سقف برداشت روزانه را ارائه می‌دهد. به همین دلیل با همه کاستی ها، بسیاری معتقدند که صرافی کوکوین برای ایرانی‌ها بهترین گزینه موجود است.

سوالات متداول درباره کوکوین

آیا صرافی کوکوین ایران را تحریم کرده است؟

خیر. کاربران ایرانی با مشکلاتی برای احراز هویت در کوکوین مواجه هستند، اما برای افتتاح حساب و انجام معاملات بدون احراز هویت هیچ مشکلی در کوکوین ندارند.

صرافی کوکوین مال کدام کشور است؟ صرافی کوکوین کجاست؟

کوکوین در کشور جمهوری سیشل ثبت شده است. به همین دلیل طبق قوانین سیشل می‌تواند به کاربران همه دنیا خدمات ارائه دهد.

آیا صرافی کوکوین معتبر است؟

بله. صرافی کوکوین تقریبا سابقه به اندازه صرافی بایننس دارد. کوکوین از بزرگترین صرافی‌های متمرکز دنیا و بسیار معتبر است. این صرافی ششمین صرافی بزرگ دنیاست.

رتبه صرافی کوکوین چند است

کوکوین رتبه ۵ ام صرافی‌های دنیا طبق رده بندی سایت کوین مارکت کپ را دارد.

صرافی کوکوین ویکی پدیا دارد؟

متاسفانه در ویکی پدیا برای صرافی کوکوین صفحه‌ای حتی به زبان انگلیسی هم ایجاد نشده است.

آیا صرافی کوکوین نیاز به فیلترشکن دارد؟

خیر. صرافی کوکوین بدون داشتن فیلترشکن هم باز می‌شود. اما با توجه به تحریم بودن ایرانیان در استفاده از خدمات خارجی، توصیه می‌کنیم حتما از فیلترشکن مناسب استفاده کنید.

اگر سوالی درباره صرافی‌های رمزارزها دارید در بخش کامنت‌ها بنویسید. متخصصان حوزه رمزارز چشم بورس در اسرع وقت پاسخ سوالات شما را می‌دهند.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 3.9 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 15

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

۳ پاسخ
  1. سلام،وقتتون بخیر
    من همیشه با آیپی فنلاند به کوکوین وصل میشم، امروز که داخل کوکوین بودم به طور اتفاقی چندلحظه vpnرا قطع کردم و وقتی متوجه شدم دوباره روشن کردم،قطعا آیپی ایران براشون ثبت شده،با توجه به اینکه چند ثانیه قبل و بعدش با آیپی فنلاند وصل شدم،ممکنه برام مشکل ایجاد بشه؟ و یا اینکه ممکنه حسابم مسدود بشه؟؟

  2. سلام
    من دیروز تو کوکوین ثبت نام کردم پول واریز کردم بردم تو حساب تریدینگ کدشم زدم
    امروز وقتی خواستم وارد بشم کد دو مرحله ای خواست که من فعال نکرده بودم رمز تریدم میگفت اشتباهه با پاسپورت ایران میشه احراز هویت کرد و پول رو برداشت؟

    1. سلام
      من مشکل کد دوعاملی کوکویین واسم پیش امده چند ماهی هست و نمیتونم احراز هویت کنم پولم گیر کرده و تمام راههای که به ذهنم میرسه رو امتحان کردم لطفا راهنماییم کنیدممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *