صرافی وایت بیت WhiteBit برای ایرانیان

صرافی وایت‌بیت (WhiteBit) برای ایرانیان: معرفی، آموزش و ثبت‌نام

چشم بورس > رمزارز‌ها > صرافی وایت‌بیت (WhiteBit) برای ایرانیان: معرفی، آموزش و ثبت‌نام
زمان مطالعه: 8 دقیقه
فهرست مطالب

در 29 مردادماه، صرافی بایننس اعلام کرد که تمامی کاربران ملزم به احراز هویت در این صرافی هستند. احراز هویت نیازمند مدارک شناسایی است و به دلیل تحریم‌ها برای کاربران ایرانی ممکن نیست. کاربران ایرانی به دنبال صرافی‌های جایگزین بایننس بودند. یکی از جایگزین‌های بایننس، صرافی وایت‌بیت (WhiteBit) است.

وایت‌بیت یک صرافی نسبتا جدید در کشور استونی است. احراز هویت در این صرافی اختیاری اعلام شده و برداشت تا سقف 2 بیت‌کوین در روز بدون احراز هویت امکان‌پذیر است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا این پلفترم امن و معتبر است؟ آیا ایرانیان می‌توانند به این صرافی اعتماد کنند؟ و نحوه‌ی ثبت‌نام در این صرافی را آموزش می‌دهیم.

آدرس وبسایتwhitebit.com
سطح کارمزدکم
تعداد جفت ارز8
توکن کاهش کارمزدندارد
شروع فعالیت2019
کشور صرافیاستونی
معاملات مارجیندارد
معاملات فیوچرزندارد
برداشت بدون احراز هویت2 بیتکوین در روز
رتبه صرافی38
اطلاعات صرافی وایت‌بیت

صرافی وایت‌بیت در کدام کشور مستقر است؟

صرافی ارز دیجیتال وایت‌بیت در سال 2019 در کشور استونی تاسیس شد. ویژگی متمایز صرافی Whitebit ارائه‌ی معاملات ارزهای فیات و رمزارزها به صورت همزمان است. هدف از تاسیس این صرافی سرعت بخشیدن به معاملات و امنیت آنها بود. حجم معاملات در این صرافی در حال افزایش است و در بین 100 صرافی برتر دنیا قرار دارد. همچین طیف وسیعی از ابزارهای هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

صرافی وایت بیت WhiteBit برای ایرانیان
صرافی وایت‌بیت WhiteBit

مزایا و معایب صرافی وایت‌بیت برای ایرانیان

مهم‌ترین مزیت‌های این صرافی احراز هویت اختیاری، اعتبار و امنیت آن است. همچنین ابزارهای جذابی برای سرمایه‌گذارن ارائه می‌دهد. صرافی وایت‌بیت برای تریدرهای اسپات بسیار جذاب است اما احتمالا حرفه‌ای‌ها را ناامید کند. معاملات فیوچرز در وایت‌بیت ارائه نمی‌شود، همچنین امکان معاملات مارجین با اهرم بالا وجود ندارد. حداکثر اهرم ارائه شده در این صرافی 5 برابر است. در ادامه مزایا و معایب وایت‌بیت به صورت خلاصه آمده است:

مزایا


  • برداشت تا سقف 2 بیتکوین در روز بدون احراز هویت امکان‌پذیر است.
  • امکان سرمایه‌گذاری در رمزارزها و ارزهای فیات وجود دارد.
  • سرعت پردازش 10 هزار تراکنش در ثانیه که از بالاترین‌های این صنعت است.
  • کارمزدهای معاملاتی وایت‌بیت کاملا منصفانه و رقابتی است.
  • رابط کاربری قابل شخصی‌سازی است.
  • زیرساخت‌های امنیتی قدرتمندی دارد.
  • مجوز ترید ارزهای فیات نشان‌دهنده‌ی اعتبار این صرافی است.
  • کاربران می‌توانند از طریق لینک معرف، سود بدون ریسک بدست آورند.

معایب


  • باید از VPS با آی‌پی ثابت استفاده کنید.
  • معاملات فیوچرز را ارائه نمی‌دهد.
  • از معاملات مارجین با اهرم بالا پشتیبانی نمی‌کند.
  • حساب آزمایشی (Demo) ندارد.
  • این پلتفرم تازه تاسیس شده و مدام در حال به‌روزرسانی است.

آموزش کار با صرافی وایت‌بیت

نمای معاملاتی

چندین نمای معاملاتی مختلف در وایت‌بیت وجود دارد. باید بررسی کنید که کدامیک برای شما مناسب‌تر است. وجه مشترک همه‌ی نماهای معاملاتی، نمودار قیمت و سوابق سفارش است. همچنین در بیشتر آنها باکس‌های خرید و فروش دیده می‌شود. نمای معاملاتی استاندارد وایت‌بیت را می‌توانید در شکل زیر ببینید:

پنل معاملاتی صرافی وایت بیت
پنل معاملات اسپات در صرافی وایت‌بیت

معاملات مارجین نیز به تازگی به ابزارهای این صرافی اضافه شده و نمای معاملاتی آن به شکل زیر است:

معاملات مارجین در صرافی وایت بیت
پنل معاملات مارجین در صرافی وایت بیت WhiteBit

آموزش واریز ارز دیجیتال

توسعه‌دهندگان WhiteBit تلاش کرده‌اند نحوه‌ی واریز و برداشت را تا حد ممکن ساده کنند. برای واریز ارز دیجیتال، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد وب‌سایت شده و به صفحه Balance بروید.
  2. نوع رمزارز واریزی را انتخاب کنید.
  3. روی دکمه Deposit کلیک کنید. وب سایت یک فرم را باز می‌کند. در این فرم همه‌ی اطلاعات نمایش داده می‌شود از جمله: اطلاعات مربوط به رمرزارز انتخاب شده، موجودی کل، کارمزد و…
  4. آدرس واریز در WhiteBit را کپی و یا کد QR را اسکن کنید.
  5. کیف پول یا صرافی مبدا را باز کنید. آدرس کپی شده از وایت‌بیت را در آنجا وارد کنید.
  6. پس از تاییدهای لازم، دارایی شما به حسابتان در وایت‌بیت اضافه می‌شود.
آموزش واریز به وایت بیت
آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی وایت بیت WhiteBit

به این نکته توجه کنید که شبکه‌ی وایت‌بیت و شبکه کیف‌پول یکی باشد. علاوه بر این، وایت‌بیت از این شبکه پشتیبانی کند.

آموزش برداشت ارز دیجیتال

روش برداشت در وایت‌بیت نیز ساده و مشابه واریز است.

  1. به بخش Balance بروید و نوع دارایی برای برداشت را انتخاب کنید.
  2. روی Withdraw کلیک کنید.
  3. یک فرم به‌صورت شکل زیر باز می‌شود. آدرس کیف پول خود را برای برداشت وارد کنید.
  4. میزان برداشت را مشخص و آن را تایید کنید.
  5. یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود. از طریق این ایمیل باید برداشت را تایید کنید.
  6. پس از تایید فرایند برداشت آغاز خواهد شد.

به این نکته توجه کنید که فرایند برداشت پس از چند ساعت انجام خواهد شد. حتی در صورت شلوغی شبکه ممکن است 24 ساعت طول بکشد.

برداشت ارز دیجیتال از وایت بیت
آموزش برداشت ارز دیجیتال از صرافی وایت بیت

ویژگی‌ها و ابزارهای ترید

صرافی وایت‌بیت در مقایسه با رقبا ویژگی‌های جالب توجهی دارد. پلتفرم معاملاتی این صرافی قابل تنظیم است. کاربران می‌توانند نمای معاملاتی را به شکلی که ترجیح می‌دهند شخصی‌سازی کنند. از این رو استفاده از این صرافی هم برای حرفه‌ای‌ها و هم برای مبتدی‌ها بسیار راحت است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این پلتفرم سرعت بالای تراکنش‌ها است. در وایت‌بیت 10000 معامله در هر ثانیه انجام می‌شود. این نرخ پردازش بسیار بالاست. این عملکرد سریع در حوزه‌ی بی‌ثبات رمزارزها بسیار مهم است. در ادامه برخی از ویژگی‌های وایت‌بیت را بررسی می‌کنیم.

کسب سود از طریق معرف

همانطور که قبلا اشاره شد وایت‌بیت دارای یک برنامه‌ی برای سود بدون ریسک است. با معرفی افراد به این صرافی، هر زمان که معامله انجام دهند تا 40 درصد از کارمزدهای آنها به شما پرداخت می‌شود. لینک معرف را می‌توانید بین دوستان خود به اشتراک بگذارید و از این طریق درآمد کسب کنید.

استیک کردن

وِیژگی استیک کردن (Staking) در پلتفرم این صرافی وجود دارد. کاربران می‌توانند با نگهداری و مسدود کردن برخی از ارزهای دیجیتال سود از پیش تعیین‌شده را به دست آورند. در این صرافی 15 طرح برای استیک کردن موجود است که نرخ‌های سود متفاوتی دارند. هدف از استیک کردن مسدود کردن دارایی برای تامین امنیت شبکه‌ی بلاکچین است.

اپلیکیشن موبایل وایت‌بیت

پلتفرم WhiteBit اپلیکیشنی را توسعه داده که با اندروید و iOS سازگار است. از این طریق در همه جا به این صرافی دسترسی خواهید داشت. وبسایت وایت‌بیت نیز به چندین زبان ترجمه شده است، هر چند نسخه فارسی این صرافی در دسترس نیست.

کارمزد در صرافی وایت‌بیت

کارمزد معاملات

در صرافی WhiteBit کارمزد معاملات برای همه‌ی کاربران ثابت است واین از مزایای این صرافی برای تریدرهای با حجم معاملات پایین محسوب می‌شود. هر چند تریدرهای بزرگ را ممکن است ناامید کند. کارمزدهای معاملات در وایت‌بیت 0.1% حساب می‌شود که نسبت به میانگین صنعت رقابتی است. میانگین کارمزد معاملات در صرافی‌های دیگر 0.25% است؛ این میانگین به طور پیوسته در حال کاهش است. برخی از جفت‌ ارزهای معاملاتی کارمزد کمتری دارند. هنگام ثبت سفارش، مقدار دقیق آن در صفحه‌ی معاملات نمایش داده می‌شود.

کارمزد برداشت

مانند اکثر صرافی‌ها کارمزد برداشت در صرافی Whitebit ثابت نیست و بر اساس نوع ارز دیجیتال مشخص می‌شود. هنگام برداشت بیت‌کوین، صرافی به ازای هر واحد 0.0004 بیت‎‌کوین از شما دریافت می‌کند. این کارمزد نیز زیر متوسط صنعت است. برای اتریوم نیز کارمزد برداشت 0.003 اتریوم است. بخشی از کارمزدها را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

کارمزد برداشت از وایت بیت
کارمزد معاملات و برداشت رمزارز از صرافی وایت‌بیت

در مجموع کارمزدها در صرافی وایت‌بیت بسیار منصفانه و نسبت به میانگین صرافی‌های دیگر پایین‌تر است. همچنین برای اکثر رمزارزها کارمزدی بابت واریز دریافت نمی‌شود.

کشورهای پشتیبانی شده در صرافی WhiteBit

صرافی وایت‌بیت به کاربران سراسر جهان از جمله آمریکای جنوبی، آسیا، اروپا و استرالیا خدمات می‌دهد. با این حال برخی از کشورها از جمله ایران به دلیل تحریم‌ها از خدمات این صرافی محروم هستند. برای اکثر صرافی‌های معتبر این مساله وجود دارد. راه‌حل این مشکل استفاده از VPS و یا VPN مناسب است. کافی است که از آی‌پی ایران به این صرافی متصل نشوید. همچنین این صرافی به کاربران آمریکایی نیز خدمات نمی‌دهد و بنابراین با آی‌پی آمریکا از این صرافی استفاده نکنید.

در وایت‌بیت معامله‌ی 150 جفت ارز از جمله بیت‌کوین، اتریوم و دلار آمریکا امکان پذیر است. ویژگی متمایز این صرافی امکان معامله‌ی تعداد قابل‌توجهی از ارزهای فیات می‌باشد. کاربران می‌توانند در کنار رمزارزها، روی ارزهای رایج نیز ترید کنند. مجوز معامله‌ی ارزهای فیات همچون دلار آمریکا نشان‌دهنده‌ی اعتبار این صرافی است.

احراز هویت وایت‌بیت برای ایرانیان

احراز هویت KYC فرایندی که کاربران باید مدراک شناسایی خود را ارائه دهند. هدف از این فرایند، افزایش امنیت و جلوگیری از پولشویی است. البته به دلیل تحریم‌ها امکان احراز هویت برای ایرانیان وجود ندارد. مگر اینکه تابعیت کشور دیگری را داشته باشید یا از طریق آشنایان مورد اعتماد احراز هویت را انجام دهید.

احراز هویت در صرافی وایت‌بیت اختیاری است. اما برای دسترسی به تمام ویژگی‌های این صرافی نیاز به احراز هویت می‌باشد. در مجموع بدون احراز هویت محدودیت زیادی متوجه شما نخواهد شد. مهمترین محدودیت سقف برداشت 2 بیت‌کوین در روز است. این مقدار برداشت روزانه برای اکثر کاربران عدد مناسبی است.

آموزش ثبت‌نام در صرافی وایت‌بیت

همانطور که گفتیم صرافی WhiteBit یک پلتفرم بسیار ساده و راحت است. ثبت‌نام در این صرافی به راحتی و در چند مرحله انجام می‌شود:

  1. وارد وب سایت WhiteBit شوید و روی Register کلیک کنید.
  2. نام، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. توافقنامه کاربر را بخوانید و شرایط و ضوابط را بپذیرید.
  4. بر روی دکمه Sign Up کلیک کنید.
  5. ایمیلی به آدرس شما ارسال می شود. با این ایمیل اکانت شما فعال خواهد شد.

برای ثبت‌نام حتما از VPS آی‌پی ثابت استفاده کنید. همچنین پسوردی که انتخاب می‌کنید شامل اعداد و کارکترهای خاص باشد.

فرم ثبت نام وایت بیت
فرم ثبت نام در وایت‌بیت

آیا صرافی وایت‌بیت امن است؟

وایت‌بیت برای محافظت از دارایی‌های کاربران از اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. احراز هویت دومرحله‌ای توسط Google Authenticator از جمله‌ی این اقدامات است. از طریق بخش Security می‌توانید احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کنید. اقدامات ضدفیشنیگ نیز برای افزایش امنیت در دسترس است.

صرافی وایت‌بیت بیش از 96 درصد از دارایی‌ها را به صورت آفلاین و در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌کند. بنابراین دارایی‌ها از هرگونه سرقت و هک در امان هستند. این پلتفرم همچنین با استفاده از فایروال از نسخه‌ی وب در مقابل حملات سایبری محافظت می‌کند. از این طریق حملات هکرها شناسایی و مسدود می‌شود.

علاوه بر موارد فوق، ویژگی‌های تشخیص IP، تاییدهای بیومتریک و موارد دیگری نیز وجود دارد. در مجموع به نظر می‌رسد وایت‌بیت از نظر امنیت یک صرافی قابل‌اعتماد است. همانطور که توسعه‌دهندگان مدعی هستند یکی از موارد تمرکز وایت‌بیت، تامین امنیت صرافی است.

سخن پایانی

وایت‌بیت یک صرافی امن و معتبر محسوب می‌شود. این پلتفرم در کشور استونی ثبت شده و دارای مجوز برای ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات است. این مساله اعتبار آن را دوچندان می‎‌کند. وایت‌بیت رابط کاربری ساده اما کارآمدی دارد. برای تازه‌کارها انتخابی مناسب است، اما عدم پشتیبانی از معاملات فیوچرز و اهرم نه چندان بالا ممکن است حرفه‌ای‌ها را تا حدی ناامید کند.

سقف برداشت روزانه بدون احراز هویت برای اکثر کاربران ایرانی مناسب است. هر چند برای استفاده از این صرافی باید VPS و یا VPN مناسب تهیه کنید. عدم وجود نسخه‌ی دمو از دیگر معایب این صرافی محسوب می‌شود. در مجموع برای معامله‌گران ایرانی که معاملات اسپات انجام می‌دهند، گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی بایننس است.

سوالات متداول در مورد صرافی وایت‌بیت

آیا وایت‌بیت معتبر است؟

در وایت‌بیت امکان معاملات ارزهای دیجیتال و ارزهای رایج وجود دارد. مجوز ترید ارزهای فیات نشن‌دهنده‌ی اعتبار این صرافی است

وایت‌بیت برای چه کسانی مناسب است؟

وایت‌بیت معاملات فیوچرز ندارد و اهرم بالایی ارائه نمی‌دهد. با این حال برای معاملات اسپات گزینه‌ای بسیار مناسب است.

رتبه صرافی وایت‌بیت چند است؟

حجم معاملات وایت‌بیت مناسب است و در سایت کوین مارکت کپ رتبه‌ی 38 را به خود اختصاص داده است.

صرافی وایت‌بیت به ایرانیان خدمات می‌دهد؟

وایت‌بیت به دلیل تحریم‌ها از طریق آی پی ایران در دسترس نیست. اما با استفاده از VPS با آی پی ثابت بدون مشکل می‌توانید در این صرافی ترید کنید.

آیا همچون بایننس احراز هویت در وایت‌بیت اجباری است؟

خیر. احراز هویت در وایت‌بیت اختیاری است و بدون احراز هویت تا سقف 2 بیتکوین در شبانه روز می‌توانید برداشت کنید.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 5 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 1

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *