بهترین کتاب های آموزش بورس

چشم بورس > سرمایه‌گذاری > بهترین کتاب های آموزش بورس
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فهرست مطالب

کتاب های آموزش بورس منابع خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند آگاهانه در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. در این مقاله از چشم بورس ما قصد داریم بهترین کتاب های آموزش بورس را به شما معرفی کنیم تا با مطالعه آن ها سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید.

کتاب‌های شروع سرمایه‌گذاری در بورس

تا همین چند سال اخیر کلیشه‌ی رایج بین سرمایه‌گذاران این بود که سرمایه خود را صرف خرید ملک، زمین یا طلا و ارز می‌کردند. به علت آشنایی نداشتن با روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری، عموم مردم بین انتخاب چند دارایی محدود بودند. مثلاً آنها نمی‌دانستند که یک فرد عادی با سرمایه‌گذاری در واحدهای یک شرکت تولیدی می‌تواند به اندازه دارایی خود در مالکیت آن شرکت مشارکت کند. این همان امکانی است که بورس ایجاد کرده است.

مزایای بورس افراد بسیاری را جذب این بازار کرده‌ است. ورود به بورس علاوه بر مزایا، ریسک بالایی هم دارد. بورس هزار توی پیچیده‌ای است که موفقیت در آن مستلزم شناخت ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های این بازار است. ورود به بورس بدون دانش و آگاهی لازم از این بازار، ریسک بزرگی است که سرمایه شما را به خطر می‌اندازد. برای همین ما در چشم بورس سعی داریم شما را با مفاهیم بورسی آشنا کنیم.

اگر سعی دارید دانش مالی خود را بالا ببرید و تاکتیک‌های سرمایه‌گذاری را بشناسید، به کتاب‌هایی نیاز دارید تا شما را در این حوزه راهنمایی کنند. در این مقاله ما بهترین کتاب‌های آموزش بورس را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای شروع سرمایه‌گذاری در بورس چه کتاب‌هایی بخوانیم؟ برای معرفی بهتر کتاب‌های حوزه سرمایه‌گذاری، ما کتاب‌ها را به سه دسته تقسیم کردیم.

کتاب‌های دانش مالی

این کتاب‌ها دانش شما را درباره مفاهیم مالی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری بالا می‌برد. با مطالعه این کتاب‌ها شما برای شروع سرمایه‌گذاری در بورس آماده می‌شوید.

کتاب‌های تخصصی تحلیل بنیادی و تکنیکال

کتاب‌هایی که تحلیل و نکات آن را آموزش می‌دهند.

کتاب‌های آموزش نکات معامله‌گری

این کتاب‌ها شامل تکنیک‌های معامله‌گری هستند و به شما کمک می‌کنند تا زمان صحیح خرید و فروش را بشناسید.

در ادامه با بهترین کتاب‌های آموزشی هر کدام از این دسته‌ها آشنا می‌شویم.

معرفی بهترین کتاب های آموزش سرمایه‌گذاری در بورس

کتاب های دانش مالی

اصول سرمایه‌گذاری وارن بافت Warren Buffett’s) Ground Rules)

نویستنده: رابرت جی هگستروم

وارن بافت را موفق‌ترین فرد در حوزه معامله‌گری می‌دانند. او یکی از 10 ثروتمند بزرگ جهان است که سابقه درخشانی در حوزه معاملات دارد. در این کتاب نکاتی که وارن بافت در سرمایه‌گذاری ها خود بکار برده آورده شده. از دیگر کتاب های مربوط به وارن بافت می‌توان به وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی، ۱۲۵ اصل موفقیت و گلوله برفی اشاره کرد. البته که این کتاب ها به وسیله شخص وارن بافت نوشته نشده بلکه تکنیک های او موضوع کتاب است.

کتاب اصول سرمایه‌گذاری وارن بافت اثر رابرت جی هگستروم یکی از بهترین کتاب های آموزش بورس است که به زبان فارسی نیز ترجمه شده. سمیرا صوفی، حسن اکبری-مهدی زیوداری این کتاب را ترجمه کرده‌اند.

معرفی کتاب اصول سرمایه‌گذاری وارن بافت

صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

نویسندگان: حجت بهادری و نسیم کردستانی

کتاب صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس  اثر حجت بهادری و نسیم کردستانی مرجعی کامل برای فراگیری مفاهیم اولیه بورس و شناخت این حوزه است. این کتاب به شما می‌آموزد چگونه فعالیت خود را در بورس آغاز کنید. این کتاب که از 16 فصل تشکیل شده شما را با ساختار بورس ایران و مفاهیم آن آشنا میکند.

معرفی کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس

کتاب های تخصصی آموزش مفاهیم تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

نویسنده: جان مورفی

یادگیری تحلیل تکنیکال یا همان تحلیل به وسیله نمودارها چندان ساده نیست. کتاب جان مورفی در این زمینه اصلی‌ترین مرجع آموزش تحلیل تکنیکال است. کمتر کسی در حوزه تحلیل بازار سرمایه است که  این کتاب را نشناسد. زبان ساده و توضیحات مفصل این کتاب طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این کتاب توسط امید آفاق نیا، کامیار فراهانی فرد-رضا قاسمیان به زبان فارسی ترجمه شده.

جان مورفی در این کتاب به معرفی مفاهیم اصلی تحلیل تکنیکال می‌پردازد. الگوهای تکنیکال مانند الگوهای بازگشتی، الگوهای ادامه دهنده، شاخص‌های بازار سهام، نمودارهای شمعی و الگوهای شمعی، تئوری امواج الیوت و … همه در این کتاب بررسی شده‌اند.

معرفی کتاب تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

داینامیک تریدینگ (معامله‌گری پویا)

نویسنده: رابرت سی ماینر

کتاب داینامیک تریدینگ رابرت ماینر، هم‌تراز با کتاب جان مورفی، از مهم‌ترین کتاب های حوزه تحلیل تکنیکال است. در این کتاب روش الیوتی تحلیل تکنیکال آموزش داده شده است. روشی که در آن سه جنبه قیمت، زمان و الگو بررسی می‌شود. با کمک اگوهای الیوت ویو، امواج الیوت در تشخیص شروع و پایان روند و شناسایی روندهای اصلاحی به کمک شما می‌آیند . این کتاب توسط ابراهیم صالح رامسری به فارسی ترجمه شده است.

معرفی کتاب داینامیک تریدینگ

مجموعه کتاب های نگاهی نو به بازار

نویسنده: نیما آزادی

یکی از منابع فارسی مفید برای یادگیری تحلیل تکنیکال مجموعه کتاب های نگاهی نو به بازار به تالیف نیما آزادی است. نکته‌ای که این کتاب را متمایز میکند تمرین ها و مثال های متعدد آن است. این مجموعه شامل چهارکتاب: دوئل با روند – رکن سوم بازار-واگرایی ها -استراتژیست است. جلد اول این کتاب به نام دوئل با روند به موضوع آموزش پیوت ها، روندها و الگوها پرداخته است. کتاب رکن سوم بازار جلد دوم از این مجموعه است که تکنیک های فیبوناچی با جزییات در آن تشریح شده‌اند. در کتاب واگرایی اندیکاتورها تشریح شده‌اند. انواع واگرایی و تکنیک های کاربردی در این کتاب توضیح داده شده‌اند. جلد آخر این مجموعه کتاب استراتژیست است که مدیریت سرمایه‌ و تشکیل سبد سرمایه‌گذاری را آموزش داده است.

معرفی مجموعه کتاب های نگاهی نو به بازار

 به بورس خوش آمدید

نویسنده: مهدی افضلیان

این کتاب ضمن معرفی بورس و مفاهیم اقتصادی، مرجع خوبی برای تحلیل بنیادی است. مطالعه این کتاب مناسب دو گروه می‌باشد:

  گروه اول عموم افرادی هستند که برای اولین بار قصد ورود به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام را دارند.

گروه دوم سرمایه‌گذارانی هستند که پس از یادگیری تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، نیاز به یادگیری تحلیل بنیادی را دارند.

معرفی کتاب به بورس خوش آمدید

کتاب های آموزش نکات معامله‌گری

معاملات سودآور به روش CHAOS (تئوری آشوب)

اثر بیل ویلیامز و جاستین گریگوری

براساس تئوری آشوب در هر بی‌نظمی، نظمی پنهان است. این نظریه شاخه‌ای از ریاضیات و فیزیک است. بیل ویلیامز و جاستین گریگوری از آن به شکل متدی در معامله‌گری استفاده کرده‌اند.

در این کتاب با استفاده از علم نوراساینس به چگونگی استفاده از بخش راست مغز در مقابل استفاده از بخش چپ مغز پرداخته شده است. این امر شما را به یک معامله گر سودآور مستمر تبدیل می‌کند.

روش chaos، خودآموزی برای معامله‌گر است. این کتاب مناسب معامله‌گرانی است که می‌خواهند شروع به معامله کنند و یا معامله‌گرانی که معامله همراه با ضرر داشته‌اند و می‌خواهند راه درست را پیش بگیرند.

کتاب معاملات سودآور به روش تئوری آشوب توسط محمد پورانی به فارسی ترجمه شده است.

معرفی کتاب معامله به روش chaos

معامله‌گر منظم

اثر مارک داگلاس

هدف این کتاب آموزش نکات معامله‌گری و مدیریت ذهن است. کتاب معامله‌گر منظم (منظبط) شامل 17 فصل در حوزه مالی رفتاری است. مالی رفتاری دانشی است که به بررسی تاثیر عوامل روانشناسی بر تصمیمات سرمایه‌گذاران می‌پردازد. این کتاب مرجع مفیدی برای یادگیری مالی رفتاری، شناخت رفتارهای هیجانی در بازار و روانشناسی حرکت قیمت ها است.

معامله‌گر منظم هم به زبان فارسی ترجمه شده است .مریم فراهانی، احسان سپهریان، الهام بابایی از مترجمان این کتاب هستند.

معرفی کتاب معامله گر منضبط

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب های آموزش بورس را معرفی کنیم. البته که برای موفقیت در بورس باید ضمن آموزش، تمرین و تجربه داشته باشید.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 4.7 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 3

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *