معرفی شیبا| ارز دیجیتال شیبا چیست؟

چشم بورس > رمزارز‌ها > معرفی شیبا| ارز دیجیتال شیبا چیست؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه
فهرست مطالب

شیبا را می‌توان به عنوان یکی از پر سر و صداترین رمز ارزهای سال جاری معرفی کرد. رمز ارزی که با رشد چشم‌گیر خود باعث هیاهوی جدیدی در بازار کریپتوکارنسی شد. در این مقاله از چشم بورس قصد داریم شما را با شیبا بیشتر آشنا کنیم. در ادامه این مقاله ارز دیجیتال شیبا و راه های خرید آن را به شما معرفی می‌کنیم و از رشد اخیر آن می‌گوییم.

شیبا چیست

شیبا چیست؟

شیبا اینو یا همان شیبا یک رمز ارز با نماد SHIB است. نام این رمز ارز از نام یک سگ با نژاد ژاپنی گرفته شده و لوگو آن تصویر همین سگ است. البته که این تصویر، در ابتدا نماد دوج‌کوین بود. ارز دیجیتال شیبا یک میم کوین است.

میم کوین چیست؟ ارزهای دیجیتالی که ماهیت و نام‌ آن ها براساس یک شوخی انتخاب شده. تصاویر گرافیکی خنده‌دار (میم)، اخبار و موضوعات ترند ایده‌ای برای نام‌گذاری و انتخاب لوگوی میم کوین ها می‌شود.

این روزها شیبا را به عنوان قاتل دوج کوین می‌شناسند.

پشتوانه شیبا چیست؟

هیچ اطلاعات موثقی درباره پشتوانه ارز دیجیتال شیبا منتشر نشده است. شیبا حتی وایت‌پیپر هم ندارد. وایت‌پیپرها گزارشاتی هستند که در زمان اولین عرضه رمز ارزها ارائه می‌شوند و ساختار و اهداف آن رمز ارز را معرفی می‌کنند.

 تاریخچه شیبا چیست؟                     

دوج کوین که آن هم در اصل میم کوین است، با استقبال رو به رو شد و پیشرفت خوبی کرد. از آن جایی که شیبا یکی از توکن های دوج‌کوین بود، شیبا هم یک میم‌کوین است. در تاریخ 1 آگوست 2020 شیبااینو از سوی شخص ناشناس با نام مستعار RYOSHI  و بدون هزینه به بازار ارائه شد. این رمز ارز برای اولین بار در صرافی یونی سوآپ که یک صرافی غیرمتمرکز است، عرضه شد.

چطور شیبا بخریم

شیبا بر روی چه شبکه هایی ارائه شده؟

SHIB بلاک‌چین اختصاصی ندارد. بلاک‌چین اتریوم ERC20 بستر شیبا است. این رمز ارز در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ قابل معامله است.

طبق اخبار و اطلاعاتی که از وب‌سایت رسمی این رمز ارز منتشر شده، این رمز ارز مبادلات خود را روی پلتفرم غیر متمرکز شیبا سوآپ (ShibaSwap) انجام می‌دهد.

از کجا شیبا بخریم؟

عده‌ای شیبا را به عنوان یک شت‌کوین می‌شناسند. از سوی دیگر برخی از صرافی های معتبر شیبا را از زمان اولین عرضه قبول نداشتند. دلیل آن ها نداشتن پشتوانه و ریسک بالای شیبا بود. اما رشد چشم‌گیر و محبوبیت شیبا باعث شد تا صرافی هایی که از ابتدا مخالف شیبا بودند، این رمز ارز را به لیست معاملاتی خود اضافه کنند. به طور مثال کوین‌بیس به تازگی شیبا را به لیست خود اضافه کرده است.

شیبا به تازگی یک صرافی با نام خود یعنی شیبا سوآپ (ShibaSwap) راه‌اندازی کرده. که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد.  

اما چطور بفهمیم کدام صرافی ها شیبا را در لیست خود دارند؟

برای اینکه بدانید کدام صرافی ها امکان معامله با رمز ارز مورد نظر شما را دارند می‌توانید به سایت صرافی مورد نظرتان مراجعه کنید و نام آن رمز ارز را در لیست رمزهای قابل معامله در صرافی جستجو کنید.

راه دوم این است که ( coinmarketcap SHIBA) را در مرورگر خود سرچ کرده و وارد تب Markets شوید. این صفحه لیست صرافی هایی که به تازگی معامله رمز ارز مورد نظر شما را انجام داده‌‌اند، نشان می‌دهد.

کاربران ایرانی می‌توانند برای خرید آواکس از صرافی های ارز دیجیتال خارجی به سایت صرافی‌های کوکوین، اسندکس، چنجلی، بای‌بیت، وایت‌بیت، کوینکس و پروبیت مراجعه کنند.

شیبا در چه صرافی هایی ارائه می‌شود

همانطور که در این تصویر می‌بینید معاملات شیبا در صرافی ها معتبری مثل بایننس و کوکوین انجام می‌شود.

با تمامی والت های اتریوم می‌توانید شیبا خریداری کنید. کیف پول هایی مثل  TrustWallet یا  MetaMask بهترین کیف پول های شیبا هستند. هم‌چنین شیبا والت های اختصاصی سخت افزاری و نرم‌افزاری با نام Shiba Ino Wallet دارد.

صرافی شیبا سوآپ

صرافی شیبا در تاریخ 6 جولای 2021 آغاز به کار کرد. این صرافی از نوع غیرمتمرکز (DEX) است. به عقیده برخی راه‌اندازی شیبا سواپ باعث شد این رمز ارز از یک میم‌کوین بیشتر جدی گرفته شود.

3 توکن در شیبا سواپ ارائه شد:

  • SHIB
  • LEASH
  • BONE

مزایای شیبا چیست؟

شیبا در بازار آزاد معامله می‌شود

شیبا 50% از کل عرضه خود در یونی سوآپ را مسدود کرده و کلیدهای آن هم از بین برده است. 50% باقی مانده به  ویتالیک بوترین، خالق اتریوم داده شد. بوترین 90 درصد از این مقدار را سوزاند و 10 درصد را نیز به موسسه ای در کشور هند برای مبارزه با کرونا اهدا کرد. سوخت توکن ها باعث رشد قیمت شیبا شد. علاوه بر آن حالا این اطمینان وجود دارد که هیچ توکنی از شیبا منحصر به یک شخص یا تیم نیست تا با آن بازی کند. ارز دیجیتال شیبا در بازار آزاد معامله می‌شود و از بابت توزیع مطمئن است.

معایب شیبا چیست؟

نداشتن وایت پیپر

وایت پیپر گزارشی برای معرفی هر ارز دیجیتال است. در وایت پیپر هر ارز دیجیتال ضرورت ارائه، طرح و جزییات فنی آن معرفی می‌شود. اینکه چه کسانی پشتیبان این رمز ارز هستند و هدف آن ها از ارائه این طرح چیست در وایت پیپر آمده است. اما برای شیبا وایت پیپری ارائه نشده. بنابراین در مورد شیبا دریایی از ابهام وجود دارد که همین مسئله باعث شده عده‌ای شیبا را یک شت‌کوین بدانند.

نداشتن سقف عرضه

رمز ارزهایی مثل بیت کوین سقف عرضه دارند. به این معنی که بیشتر از سقف مشخص بیت‌کوین تولید نخواهد شد. اما شیبا هیچ سقفی برای عرضه ندارد و کاربران می‌توانند بی‌شمار از آن‌ را در اختیار داشته باشند.

نداشتن بلاک چین اختصاصی

گفتیم که شیبا بر بستر بلاک چین اتریوم ERC20 راه اندازی شده و بلاک چین اختصاصی ندارد. البته که نداشتن بلاک‌چین اختصاصی برای رمز ارزها یک نقطه ضعف نیست اما با توجه به حجم معاملات بالای شیبا و اینکه این روز ها رتبه 11 در بین رنکینگ رمز ارزها را به خود اختصاص داده، این مسئله ایجاد ابهام می‌کند.

عدم ارئه راه حل های جدید

از زمان اولین عرضه شیبا تا به امروز هیچ کدام از باگ های این رمز ارز از بین نرفته. علاوه بر اینکه فناوری شیبا در یک وایت پیپر معرفی نشده، فناوری موجود به روزرسانی هم نشده است.

چرا شیبا را قاتل دوج کوین می‌دانند؟

آن چه که این روزها شیبا را بر سر زبان ها انداخته رشد بی‌سابقه و چشم‌گیر آن است. رشد قیمت شیبا از تاریخ 3 اکتبر2021 شروع شد. این رالی در 27 اکتبر با رشد 12 برابری به اوج خود رسید. تحلیل‌گران علت این صعود را تاثیر نهنگ های ارز دیجیتال می‍‌‌‌‌دانند. خرید 6000 میلیاردی یک نهنگ ناشناس باعث شد قیمت شیبا در یک روز دو برابر شود. این رشد قیمت شیبا سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرد. در نتیجه این رمز ارز در رتبه یازدهم رنکینگ جا گرفت. جذب سرمایه‌گذاران جدید و سود بالای شیبا دلیلی شد تا به شیبا لقب قاتل دوج‌کوین را بدهند.

رشد شیبا

رشد دوج کوین و شیبا اینو ثابت کرد میم کوین ها می‌توانند فرصت رشد خوبی داشته باشند. البته که این فرصت رشد ریسک بالایی هم دارد. هر صحبت، اشاره و حتی توییت از سوی اینفلونسرها و سهامداران سنگین می‌تواند باعث نوسان و تغییر روند قیمت این رمز ارزها شود. به خصوص نظرات اشخاصی مثل ایلان ماسک و ویتالیک بوترین.

البته که می‌دانیم شیبا بدون حمایت ایلان ماسک توانسته رشد خوبی را تجربه کند و دوج کوین را که برای مدت طولانی در رنکینگ 8 رمز ارزها جا داشت، عقب براند.
مهم‌ترین نکته در پیش‌بینی آینده قیمت شیبا این است که قیمت تحت تاثیر رفتار نهنگ ها است. 70 درصد کل عرضه توکن شیبااینو در دست 8 نهنگ است. جالب است بدانید که 40 درصد از این مقدار در دست یک نهنگ است. این نهنگ ها عامل اصلی تغییر قیمت شیبا هستند در نتیجه نمی‌توان پیش بینی دقیقی درباره پامپ یا دامپ قیمت شیبا داشت.

رشد شیبا اینو

چطور شیبا بخریم؟

برای خرید شیبا، مثل خرید رمز ارزهای دیگر، باید صاحب کیف پول ارز دیجیتال بوده و در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کرده باشید.
باتوجه به اینکه که شیبااینو یک توکن از بلاک‌چین اتریوم است، برای نگهداری آن باید از کیف پول‌هایی که با بلاک‌چین اتریوم کار می‌کنند، استفاده کنید.
گفتیم که شیبااینو در همه صرافی ها قابل معامله نیست. برای اینکه بدانید کدام صرافی ها شیبا را جزو رمز ارزهای قابل معامله خود لیست کرده‌اند، نام شیبا را در لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله در صرافی موردنظرتان جستجو کنید. یا اینکه coinmarketcap shiba inu را در مرورگر خود  جستجو کرده  و از تب Markets نام صرافی هایی که به تازگی شیبا را معامله کرده‌اند، ببینید.

کاربران ایرانی می‌توانند برای خرید شیبا از صرافی های ارز دیجیتال خارجی به سایت صرافی‌های کوکوین، اسندکس، چنجلی، بای‌بیت، وایت‌بیت، کوینکس وپروبیت مراجعه کنند.

آینده شیبا چطور خواهد بود؟

بر اساس مقاله‌ای از سایت Capital پیش‌بینی شده شیبا  تا پایان سال 2021 به قیمت 0.0001043 می‌رسد. طبق این پیش‌بینی قیمت تا پایان سال 2022 به میانگین 0.0001331 می‌رسد. در نتیجه طبق این پیش‌بینی برایند قیمت شیبا اینو تا یک سال و نیم آینده صعودی خواهد بود. البته که این تنها یک تخمین است. لازم است پیش از سرمایه‌گذاری بازار ارزدیجیتال را به خوبی بشناسید و با آشنایی کامل از دنیای رمز ارز ها و بررسی تحلیل بنیادی و تکنیکال اقدام به خرید کنید.

جمع‌بندی

گفتیم که شیبا یا همان SHIB یک رمز ارز است که در ابتدا به عنوان میم کوین ارائه شد. شیبا یک توکن است و بلاکچین اختصاصی ندارد بلاک‌چین شیبا همان بلاک‌چین اتریوم است. این رمز ارز وایت‌پیپر ندارد و در نتیجه اهداف و برنامه آن نامعلوم است. شیبا توکن های خود را سوزانده. در نتیجه در بازار آزاد معامله می‌شود. در مدت اخیر شیبا رشد چشم‌گیری داشته است. همین مسئله موجب شد تا سرمایه کلانی به این ارزدیجیتال وارد شود.

نمادShiba Inu
ارزش بازار21 میلیارد دلار
سازندهRyoshi
تاریخ اولین انتشار آگوست 2020
عرضه در گردش549,055.95 شیبا
رتبه11
بلاک چینERC-20
آدرس سایتwww.shibatoken.com
معرفی رمز ارز شیبا اینو

سئوالات متداول

شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو یا همان شیبا یک رمز ارز با نماد SHIB است. شیبا بلاک‌چین اختصاصی ندارد. بلاک‌چین اتریوم ERC20 بستر شیبا است. این رمز ارز در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ قابل معامله است.

چطور شیبا بخریم؟

برای خرید شیبا، مثل خرید رمز ارزهای دیگر، باید صاحب کیف پول ارز دیجیتال بوده و در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کرده باشید. برای اینکه بدانید کدام صرافی ها شیبا را جزو رمز ارزهای قابل معامله خود لیست کرده‌اند، نام شیبا را در لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله در صرافی موردنظرتان جستجو کنید.

قیمت شیبا در آینده چطور خواهد بود؟

پیش‌بینی شده قیمت شیبا تا پایان سال 2022 به میانگین 0.0001331 می‌رسد.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *