معرفی ارز دیجیتال تتر

معرفی ارز دیجیتال تتر | تتر چیست و چطور تتر بخریم؟

چشم بورس > رمزارز‌ها > معرفی ارز دیجیتال تتر | تتر چیست و چطور تتر بخریم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فهرست مطالب

یکی از معروف‌ترین رمز ارزها که همیشه طرفدار داشته تتر است. ثبات قیمت و معامله آسان دو ویژگی اصلی‌ تتر هستند که باعث شدند این رمز ارز بین فعالان حوزه کریپتوکارنسی محبوبیت داشته باشد. در مقاله پیش‌رو ضمن معرفی کامل ارز دیجیتال تتر و تاریخچه آن، شما را با مزایا و معایب این رمز ارز آشنا خواهیم کرد.

تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر که با نماد USDT شناخته می شود یک استیبل کوین است. اما منظور از استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها رمز ارز هایی هستند که برای کاهش نوسان قیمت ها طراحی شده‌اند. استیبل کوین ها ارزش خود را از یک دارایی ثابت مثل طلا یا ارز می‌گیرند. تتر یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیزیکی است. اگر ارزهای فیزیکی یا همان ارزهای فیات مثل دلار، یورو، ین و… که قانونی و به واسطه دولت ها عرضه می‌شوند، پشتوانه یک ارز دیجیتال باشند؛ نوسان قیمت آن ارز دیجیتال بسیار کم می‌شود. در نتیجه این رمز ارزها همچنان که در شبکه بلاکچین ارائه می‌شوند، از امکانات ارزهای دیجیتال برخوردار می‌شوند و قیمت نسبتاً ثابتی دارند.

 تتر با ارزش بازار 73 میلیارد دلار (به تاریخ نگارش این مقاله) قدرتمندترین استیبل کوین در بین دیگر استیبل کوین ها است و در رنکینگ رمز ارزها رتبه 4 را دارد.

تتر چیست

پشتوانه تتر چیست؟

دلار آمریکا پشتوانه تتر است و ارزش تتر برابر با یک دلار آمریکا است. به عبارت دیگر این استیبل کوین ارزش خود را از دلار آمریکا می‌گیرد.

تاریخچه تتر چیست؟

قابلیت های بلاکچین بیت‌کوین باعث شد متخصصان به فکر عرضه رمز ارزهای دیگر بر روی این بلاکچین باشند.  

همزمان این ایده در هنگ‌کنگ مطرح شد که بلاکچین بیت‌کوین به عنوان بستری برای ارز های فیات مثل دلار، یورو و ین نیز به کار رود. استارتاپ ریل‌کوین و صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس با ترکیب این دو ایده تتر را ابداع کردند. تتر از سال 2015 وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد.

تتر چطور فعالیت می‌کند؟

معامله با تتر بسیار آسان است. تتر را به راحتی می‌توانید در کیف پول‌های دیجیتالی، روی موبایل یا کامپیوتر خود، کیف پول‌های موجود در صرافی‌ها و یا حتی کیف پول های سخت افزاری مثل لجر ذخیره کنید. علاوه بر سادگی معامله، نقل و انتقال تتر با سرعت بالایی انجام می‌شود. به طوریکه معامله تتر تاخیر یا وقفه ندارد.

تتر قابلیت استخراج (ماینینگ) ندارد. توکن های تتر توسط شرکت آیفینکس (iFinex) و به صورت متمرکز تولید می‌شوند. توکن ها پس از تولید وارد صرافی بیتفینکس (Bitfinex) شده و از آنجا به صرافی های دیگر انتقال داده می‌شوند. این در حالی است که رمز ارزهای دیگر مثل بیت‌کوین و اتریوم غیرمتمرکز هستند. به زبان ساده‌تر خرید تتر مثل یک خرید سفارشی است. وقتی فردی می‌خواهد حجم زیادی تتر خریداری کند، شرکت آیفینکس با اضافه کردن مبلغ خرید به ذخایر نقدی دلاری خود، به همان حجم تتر تولید می‌کند. همینطور وقتی فردی قصد دارد تتر خود را بفروشد، آیفینیکس آن را بازخرید می‌کند.

تتر بر روی چه شبکه هایی ارائه شده؟

تتر برای اولین بار بر روی شبکه بلاکچین بیت‌کوین عرضه شد. این رمز ارز را براساس شبکه هایی که در آن ها عرضه شده به صورت زیر دسته‌بندی می‌کنند:

تتر اومنی (OMNI-USDT)  که در بستر شبکه بلاکچین اومنی به بازار عرضه شده . شبکه اومنی همان بلاکچین بیت‌کوین است.

تتر اتریوم (ERC-20)  تتری که در شبکه اتریوم اجرا شده است.

 تتر ترون (TRC-20) تتری که در  شبکه ترون اجرا شده است.

در حال حاضر تتر بر روی بیش از 8 شبکه بلاک چین اجرا می‌شود. البته از عرضه تتر بر شبکه هایی مثل EOS (شبکه ارز دیجیتال ایاس) و bows coin) BSC) استقبال زیادی نشده.

چطور تتر بخریم

تتر چطور حمایت می‌شود؟


همیشه این ابهام وجود داشته که چطور از تتر پشتیبانی می‌شود و اصلا آیا واقعاً پشتیبانی می شود؟   حتی مخالفان تتر بر این عقیده‌اند که تتر دارایی کافی برای پشتوانگی و حفظ نرخ  خود را ندارد. اما امسال تیم تتر حجم زیادی ارز دیجیتال جدید عرضه کرد. اکنون 69  میلیارد تتر در گردش است که 48 میلیارد آن در سال جاری صادر شده است. در نتیجه ظاهراً تتر معادل 69 میلیارد دلار پول واقعی برای پشتوانه سکه‌ها در اختیار دارد. این بدان معناست که اگر هولدینگ تتر یک بانک آمریکایی بود، از لحاظ مقدار ذخیره ارزی یکی از 50 بانک بزرگ ایالات متحده به شمار می‌رفت. برای آشنایی بیشتر با تتر پیشنهاد میکنیم این مقاله از بلومبرگ را مطالعه کنید.

بهترین کیف پول های تتر کدامند؟

از آن جایی که تتر پرطرفدارترین استیبل کوین است، در کیف پول های معتبر مثل موارد زیر جا می‌گیرد:

  • لجر نانو (سخت‌افزاری)
  • کوینومی
  • مای اتر والت
  •  اومنی والت
  • تتر والت
  •  اتمیک تتر

مزایای تتر چیست؟

ثبات قیمت

اصلی‌ترین مزیت تتر ثبات قیمت آن است. نوسان تتر بسیار کم (دامنه نوسان 0.05) است. یعنی حداکثر قیمت آن 1.05 و حداقل آن 0.95 است. تتر ابزار مفیدی برای سرمایه‌گذارانی است که ‌می‌خواهند به واسطه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ارزش دارایی خود را حفظ کنند. در عین حال این استیبل کوین به سرمایه‌گذارانی که سبدهای سرمایه‌گذاری پرریسکی تشکیل می‌دهند کمک می‌کند تا ریسک سبد سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

 سرعت بالا در انجام تراکنش ها

سرعت بالای تتر در معاملات باعث می‌شود هر زمانی که دارندگان اراده کنند بتوانند آن را به حساب صرافی ها و کیف پول های خود منتقل کنند.

ابزاری ایمن برای انتقال

سرعت بالا و معامله آسان تتر باعث شده عده‌ای از معامله‌گران از آن به عنوان ابزاری برای انتقال بین‌المللی دلار استفاده کنند. کاربران می‌توانند تتر را برای انتقال یا ذخیره دلار در حساب خود به کار گیرند.

کارمزد کم

کارمزد تتر تقریباً صفر است. البته که هزینه انتقال بین کیف پول ها با هم متفاوت است.

استیبل کوین تتر

معایب تتر چیست؟

آنچه که باعث تغییر قیمت رمز ارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم می‌شود، تغییرات عرضه و تقاضای این رمز ارزهاست. اما تتر که یک استیبل کوین است تنها دلار را پشتوانه خود دارد. همین مسئله باعث شده تا عده‌ای نگران بی‌پشتوانه شدن این استیبل کوین باشند. این افراد نگرانند که اگر رابطه دلار و تتر قطع شود، تتر ارزش خود را از دست بدهد. اما تتر با پیشرفت خود نتیجه متفاوتی را رقم زده است.

چطور تتر بخریم؟

معامله تتر آسان است. به واسطه اکثر کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتال می‌توانید تتر را معامله کنید. از آنجایی که تتر یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال جهان است، برای خرید آن  نیازی به خرید  رمز ارزهای دیگر مثل بیت کوین یا اتریوم و تبدیل آن ها به تتر ندارید.

جمع‌بندی

گفتیم که تتر یا همان USDT یک استیبل کوین است. ارزش تتر برابر با یک دلار آمریکا است و در نتیجه قیمت این رمز ارز ثابت است. تتر بر روی 8 بلاکچین ارائه شده که معروف‌ترین آن ها بلاک‌چین بیت‌کوین است. ثبات قیمت، سرعت بالا و معامله آسان اصلی‌ترین مزیت های تتر هستند.

نمادUSDT
ارزش بازار69 میلیارد دلار
سازندهSanta Monica Based Startup
تاریخ اولین انتشارفوریه 2015
عرضه در گردش69 میلیارد دلار
رتبه4
بلاک چین…,OMNI-USDT, ERC20,TRC-20
وایت پیپرtether whitepaper
آدرس سایتTether.to
معرفی رمز ارز تتر

سئوالات متداول

تتر چیست؟

تتر یا همان USDT قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر است. که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا است.

چطور تتر بخریم؟

معامله تتر آسان است. به واسطه اکثر کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتال و بدون نیاز به تبدیل می‌توانید تتر را معامله کنید.

کیف پول های تتر کدام‌اند؟

می‌توانید تتر را در تمام کیف پول های معتبر نگهداری کنید.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *