بهترین وی پی ان ترید بایننس

بهترین کشور برای بایننس و خرید وی پی اس vps

چشم بورس > رمزارز‌ها > بهترین کشور برای بایننس و خرید وی پی اس vps
زمان مطالعه: 10 دقیقه
فهرست مطالب

بازار ارزهای دیجیتال بازاری پر از فرصت‌های نو برای سرمایه‌گذاری است. بازاری که با انتخاب درست در آن، می‌توان سود خوبی به دست آورد. برای خرید ارزهای دیجیتال بایستی به صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه کرد. در این مسیر دو راه پیش روی شما قرار دارد: مراجعه به صرافی‌های خارج کشور و مراجعه به صرافی‌های داخلی. به دلیل تحریم‌ها خریدوفروش در صرافی‌های ارز دیجیتال خارج از کشور دشوار و در بعضی موارد غیرممکن است. بنابراین تریدرهای تازه‌کار ترجیح می‌دهند با صرافی‌های داخلی کار کنند. اما در این میان تریدرهای حرفه‌ای وجود دارند که ترجیح می‌دهند با صرافی‌های بزرگ خارجی کار کنند.

یکی از این صرافی‌ها، صرافی بایننس است. صرافی که به بسیاری تریدرها خدمات ارائه داده، گردش پول بالایی داشته و تقریباً تمامی ارزهای معروف را در بردارد. علاوه بر این برخی از تریدرها تمایل دارند در بازار فیوچرز یا مارجین بایننس فعالیت کنند. به همین دلیل پیدا کردن مسیری برای دور زدن محدودیت‌های بایننس ضروری است. این مسیر از میان وی پی ان ها (VPN) و وی پی اس ها (VPS) می‌گذرد. اما از بین وی پی ان و وی پی اس کدام یک برای ترید در بایننس بهتر است؟ بهترین وی پی ان یا وی پی اس بایننس کدام است؟

در این مقاله از چشم بورس تمامی نکات لازم پیرامون استفاده از وی پی ان ها (VPN) و وی پی اس ها (VPS) برای ترید در صرافی بایننس را بررسی می‌کنیم.

بهترین وی پی ان ترید بایننس
وی پی اس بهتر است یا وی پی ان؟

وی پی ان (VPN) یا وی پی اس (VPS) برای ترید بایننس

یکی از پرتکرارترین سؤالات کاربران در این روزها اینست که چگونه می‌توانند محدودیت‌های بایننس را دور بزنند. حتماً شنیده‌اید که صرافی بایننس به دلیل تحریم‌ها به کاربران ایرانی هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد. بایننس درصورتی‌که متوجه شود افراد ایرانی در این صرافی مشغول خریدوفروش هستند، حساب آنها را مسدود می‌کند.

صرافی بایننس سقف برداشت ماهانه حساب‌های بدون احراز هویت خود را کاهش داد. گزینه‌هایی به عنوان صرافی‌های جایگزین بایننس برای ترید ایرانی ها وجود دارند. بعضی از این صرافی‌ها امکان خرید بدون احراز هویت رمزارز را نیز ارائه می‌دهند. اما همچنان بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از خدمات بایننس استفاده کنند.

ممکن است بعضی از تریدرهای حرفه‌ای به دلیل ریسک بلوکه شدن حساب و از بین رفتن سرمایه، از صرافی‌های خارجی جایگزینی چون کوینکس (Coinex) استفاده کنند که فعلاً ایران را در لیست سیاه خود قرار نداده و به‌راحتی می‌توان با IP ایران از آن استفاده کرد. اما دوستان حرفه‌ای‌تری وجود دارند که تمایل دارند در بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی صرافی بایننس فعالیت کنند!

دوراهی VPN و VPS همواره در مقابل تریدرها وجود داشته است. گروهی معتقدند استفاده ازVPNهای آی پی (IP) ثابت راه مطمئنی برای استفاده از صرافی‌های خارجی است. گروه دیگر اما VPSها را امن‌ترین راه‌حل می‌دانند! اما کدام بهتر است؟

برای پاسخ دادن به این سؤال بهتر است نحوه کار وی‌پی‌ان و وی‌پس‌اس ها را بررسی کنیم. سپس به مزایا و معایب هر یک بپردازیم.

وی‌پی‌اس (VPS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

وی پی اس مخفف Virtual Private Server است و به‌اختصار VPS نوشته می‌شود. سروری اختصاصی است که با استفاده از تکنیک‌های مجازی‌سازی به چند سرور مجازی تقسیم‌بندی شده است. به همین دلیل به آن سرور مجازی نیز گفته می‌شود.

سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است. سرور مجازی یک یا چند آی پی ثابت دارد. می‌توان از آنها برای مقاصد مختلف استفاده کرد.

بگذارید به زبانی ساده‌تر توضیح دهیم. وی پی اس ها دقیقاً مشابه کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی شماست. با این تفاوت که هیچ‌وقت خاموش نمی‌شوند و به‌صورت 24 ساعته روشن هستند. به همین دلیل است که ادمین‌های سایت‌های دانلود فیلم برای دانلود و آپلود فیلم‌ها از این سرورها استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با اتصال به این سرورهای مجازی هر کاری که با کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خود انجام می‌دهید را انجام دهید. برای مثال شما می‌توانید در فضای وب بگردید یا برنامه‌هایی مثل واتساپ را روی آن نصب کنید. اتصال شما به سرورهای مجازی از طریق اتصال ریموت (از راه‌دور) صورت می‌گیرد و آن را کنترل می‌کنید.

بهترین وی پی اس برای بایننس

بهترین راه تهیه وی‌پی‌اس برای ترید در بایننس، خرید از سایت‌های داخلی و ایرانی است. یکی از بهترین سرورهای مجازی بایننس، سرورهای مجازی فنلاند و سرورهای مجازی ترید دیاکووب هستند. این سرورها با سرعت مناسب و پشتیبانی ۲۴ ساعته، نگرانی‌های شما بابت مسدود شدن حساب را برطرف می‌کند. کف قیمت سرورهای مجازی ترید و فنلاند دیاکووب از ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان است.

گزینه مناسب دیگر برای تهیه وی پس اس بایننس، وبسایت ایران هاست است. سرورهای مجازی کانادا ایران‌هاست، برای ترید در بایننس مناسب هستند. قیمت این سرورها از ماهیانه ۳۸۵ هزار تومان شروع می‌شود. وی پی اس‌های کانادا، از کیفیت خدمات بسیار مناسبی برخوردارند.

وی پی ان (VPN) چیست و چگونه کار می‌کند؟

وی پی ان (Virtual Private Network) ابزاری است که می‌توانید به کمک آن و همچنین از طریق یک واسطه از یک کشور با آی پی کشور دیگر به فضای اینترنت دسترسی داشته باشید. در حقیقت وی پی ان، ارتباط رمزنگاری‌شده‌ای از محل اتصال شما به اینترنت ایجاد می‌کند. به این روش آن را به منطقه دیگری متصل می‌کند و پس آن شما وارد اینترنت عمومی خواهید شد. با این کار آدرس آی پی شما تغییر داده می‌شود و محل واقعی اتصال شما به اینترنت مشخص نخواهد بود.

وی پی ان های متعددی در بازار وجود دارند. از موارد رایگان در گوگل پلی و اپ استور گرفته تا وی‌پی‌ان‌های شرکتی که با وعده آی پی ثابت فروخته می‌شوند. اما این ابزار تغییر آی پی چگونه کار می‌کند؟

همانطور که می‌دانید هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود، یک آی پی مخصوص به خود دارد. سرورهای وب‌سایت‌ها بر اساس آن آی پی اطلاعات لازم را از مکان جغرافیایی شما به دست می‌آورند. اساس کار VPN تغییر آی پی واقعی شماست.

هنگام استفاده از VPN، یک سرور از کشور خاص را انتخاب می‌کنید و بدان متصل می‌شوید. یعنی ترافیک شما به سروری در خارج از کشور منتقل‌ شده و از طریق آن به فضای اینترنت وارد می‌شوید.

آی پی ثابت برای بایننس

منظور از داشتن آی پی ثابت برای فعالیت در صرافی بایننس، به معنای داشتن آی پی اختصاصی نیست! برای مثال، تصور کنید فردی در نروژ زندگی می‌کند. او یک روز معاملاتش را در خانه و روز دیگر در محل کار خود انجام می‌دهد. بدون شک در طول این دو روز، آی پی این فرد دو بار تغییر کرده است. اما آیا بایننس حساب این شخص را مسدود خواهد کرد؟ خیر!

تنها حساب افرادی مسدود می‌شود که:

  • با آی پی کشورهای تحریم شده به صرافی بایننس وارد شوند و در آن معامله انجام دهند.
  • با آی پی‌های مسدود شده از بایننس استفاده کنند.
  • با vpnهای بدون امنیت که هر بار آی‌پی را تغییر می‌دهند، از این صرافی استفاده کنند.
  • افرادی که دائماً با آی پی‌های متفاوتی از کشورهای گوناگون به بایننس وارد می‌شوند.

بهترین VPN برای ترید در صرافی بایننس

ابتدا بایستی توجه کنید که وی پی ان‌های رایگانی که در اینترنت موجودند به‌هیچ‌عنوان راه‌حل شما نخواهند بود. بلکه ممکن است درنهایت به بلوکه شدن حسابتان منجر شوند! پس دور این VPN ها را یک خط قرمز بکشید.

برای جلوگیری از آشکار شدن آی پی ایران و مسدود شدن حساب صرافی بایننس، بایستی ازVPNهایی استفاده کنید که از قابلیت کیل سوییچ (Kill Switch) استفاده می‌کنند. این قابلیت بدین‌صورت عمل می‌کند که در صورت قطع وی پی ان، آی پی اصلی شما را مخفی نگه می‌دارد.

ازجمله بهترین VPNهای آی پی ثابت می‌توان به نورد وی پی ان (NORD VPN) و اکسپرس وی پی ان (Express VPN) اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این وی پی ان ها، بایستی به‌صورت ماهیانه یا سالیانه هزینه کنید.

در هنگام انتخاب VPN بایستی به این نکته توجه کرد که هر نوع آی پی غیر ایرانی مشکل شما را حل نخواهد کرد، چراکه بایننس فعالیت شهروندان 29 کشور را ممنوع کرده است.

بهترین آی پی ثابت برای ترید در بایننس

به‌طورکلی انتخاب هرکدام از آی پی‌هایی که در لیست سیاه بایننس نباشد می‌تواند برای شما کارساز باشد. با این حال، انتخاب هر یک از کشورها می‌تواند تبعاتی را برای شما به همراه داشته باشد.

کشورهای تحریم نشده در بایننس به دو گروه تقسیم می‌شوند:

گروه اول شامل کشورهایی است که بایننس برای کاربران آنها هیچ الزامی برای احراز هویت قرار نداده است. از جمله این کشورها می‌توان به سنگاپور، هلند، کانادا، ترکیه، استرالیا، انگلیس، لهستان و امارات اشاره کرد.

گروه دوم اما کشورهایی هستند که توسط بایننس تحریم نیستند. اما به‌احتمال خیلی زیاد پس از ورود از طریق این آی پی‌ها، بایننس از شما درخواست احراز هویت می‌کند. از جمله این کشورها می‌توان به آلمان و فرانسه اشاره کرد.

باید توجه داشت که بر اساس اعلامیه اخیر صرافی بایننس، معاملات مشتقات و قراردادهای فیوچرز در اروپا متوقف خواهد شد. این کار از آلمان، ایتالیا و هلند به زودی آغاز خواهد شد. علاوه بر این، کاربران این کشورها قادر نخواهند بود حساب‌های تازه‌ای را در بایننس باز کنند. بنابراین، هنگام انتخاب آی پی حتما این نکته را مدنظر قرار دهید.

اما استفاده از وی پی ان چندان برای فعالیت در صرافی بایننس مناسب نیست. بگذارید توضیح دهیم.

بهترین کشور برای ترید در بایننس

بهترین کشور برای وی پی اس vps بایننس
بهترین کشور‌ها برای vps بایننس

همانطور که بالاتر گفتیم حتماً کشوری را انتخاب کنید که پس از ورود، بایننس از شما درخواست احراز هویت نکند. در حال حاضر، بهترین آی پی برای ترید در بایننس، مربوط به کشور سنگاپور است. تریدرها تاکنون مشکلی با این کشور در فعالیت‌های خود نداشته‌‌اند.

آی پی کشورهای آمریکا، بلاروس، بوسنی وهرزگوین، آلبانی، کرواسی، کوزوو، مقدونیه، مولداوی، صربستان، زیمبابوه، لیبریا، لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، کوته، سومالی، سودان، عراق، ایران، لبنان، کوبا، ونزوئلا، یمن، کره شمالی، برمه و شبه جزیره کریمه در اوکراین برای فعالیت در بایننس ممنوع است و ساکنان این کشورها برای فعالیت در بزرگترین صرافی جهان، چاره‌ای جز تغییر آی پی ندارند.

چرا وی پی ان ها چندان برای ترید در بایننس مناسب نیستند؟

هنگام استفاده از VPN ها باید به این نکته توجه داشته باشید که این ابزارها مختص به شما نیستند. یعنی ممکن است خیلی از افراد دیگر همزمان با شما از آی پی این وی‌پی‌ان استفاده کنند. این باعث می‌شود صرافی بایننس یا هر سایت دیگری آی پی شما را اسپم تشخیص داده و بلاک کند!

به طور ساده آی‌پی اسپم به دسته‌ای از آی‌پی‌ها گفته می‌شود که در اینترنت حرکات مشکوکی انجام می‌دهند. تصور کنید 200 نفر با یک آی پی خاص و با استفاده از یک وی‌پی‌ان در فضای اینترنت فعالیت کنند. این موضوع باعث می‌شود تا گوگل برای جلوگیری از حملات به آی‌پی شک کند و برای آن محدودیت قرار دهد.

دلیل دیگر پایدار نبودن وی‌پی‌ان هاست. حتماً تابه‌حال تجربه این را داشته‌اید که با وی‌پی‌ان در یوتیوب مشغول تماشای یک ویدیو بوده‌اید و ناگهان در میانه کار ویدیو شما قطع شده است. پس از جویا شدن علت متوجه شده‌اید که وی‌پی‌ان شما قطع شده است. در نتیجه آی پی واقعی شما نمایان شده است. حال تصور کنید با سرمایه هنگفتی در صرافی بایننس در حال خرید و فروشید. ناگهان وی پی ان شما از کار بیفتد و آی پی ایران نمایش داده شود! فقط یک‌بار نمایان شدن آی پی از کشورهای تحریم شده توسط بایننس کافی است تا حساب فرد بلوکه شود. البته استفاده از قابلیت کیل سوییچ (Kill Switch) می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. اما همچنان سایر خطرات وجود دارد.

علاوه بر این، استفاده از VPN می‌تواند خطر نشت اطلاعات شما را نیز در فضای اینترنت در برداشته باشد. قانونی نانوشته در فضای اینترنت وجود دارد: هنگام استفاده از سایت‌های مهم، VPN خود را خاموش نمایید. بنابراین، منطقی نیست درزمانی که پای پول و معامله در میان است از وی پی ان استفاده کرد.

خب پس چاره چیست؟ چگونه می‌توان بدون دغدغه مسدود شدن حساب از صرافی بایننس استفاده کرد؟ چاره کار سرور مجازی یا همان VPS است.

مزایای وی پی اس vps برای ترید در بایننس

یکی از مشکلات اصلی وی پی ان ها نبود آی پی ثابت و قطع و وصل شدن مکرر آنها بود. اما وی پی اس ها این مشکل را حل کرده‌اند. سرورهای مجازی یا وی پی اس ها یک آی پی ثابت و مادام‌العمر را به شما اختصاص می‌دهند. بنابراین هیچ دغدغه‌ای در رابطه با شناخته شدن شما به‌عنوان آی‌پی اسپم وجود ندارد. همچنین نگرانی نمایان شدن آی‌پی ایران و بلوکه شدن حساب وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، سرعت وی پی اس ها به‌مراتب بالاتر از وی‌پی‌ان هاست. همین موضوع می‌تواند برگ برنده شما در خریدوفروش باشد!

نکات مهم انتخاب وی پی اس ترید

اول‌ازهمه باید توجه داشته باشید که کشوری که سرور مجازی آن را انتخاب می‌کنید توسط بایننس تحریم نشده باشد. شاید برای شما عجیب باشد اما برای مثال آمریکا نیز در لیست سیاه بایننس وجود دارد.

در هنگام انتخاب سرور مجازی، سروری را انتخاب کنید که کمترین پینگ به ایران را داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که با تأخیرهای چندثانیه‌ای هنگام فعالیتتان مواجه نشوید. ازجمله بهترین سرورها می‌توان به سرورهای فنلاند یا سنگاپور اشاره کرد.

توجه داشته باشید که برخی از کشورها همانطور که در قسمت وی‌پی‌ان گفتیم، برای فعالیت در بایننس مشکلی ندارند. اما بایستی مراحل احراز هویت حتماً برای افراد ساکن آن کشور انجام شود. بنابراین، حتی‌الامکان از انتخاب آی پی مرتبط با این کشورها خودداری کنید.

یکی دیگر از نکات مهم، انتخاب مشخصات سرور مجازی یا وی پی اس است. ترجیحاً برای استفاده از صرافی بایننس، VPS ای را انتخاب کنید که رم 4 گیگ داشته باشد. رم یک گیگ چندان برای ترید کافی نیست. چرا که خود ویندوز کل فضای رم را اشغال کرده و فضای زیادی برای باز کردن مرورگر نمی‌گذارد. درصورتی‌که تریدری حرفه‌ای هستید و با سرمایه هنگفتی معامله می‌کنید می‌توانید VPS ای با رم 8 یا 16 تهیه کنید.

تشخیص کشور آی پی IP

چگونه از صحت آی پی وی پی اس مطمئن شویم؟ پس از خرید VPS حتما با استفاده از وب‌سایت‌های بررسی آی پی همچون ipinfo از صحت موقعیت جغرافیایی وی پی اس خود و آی پی خریداری‌شده اطمینان حاصل نمایید.

در روشی ساده‌تر می‌توانید به گوگل رفته و عبارت What is my ip را تایپ کنید. پس از آن در بالای صفحه آی پی شما نمایش داده خواهد شد. با ورود به وب‌سایت اول می‌توانید از موقعیت جغرافیایی آی پی خریداری‌شده و صحت آن مطمئن شوید.

برای صحت در ثابت بودن آی پی نیز سعی کنید چندین بار این مراحل را انجام دهید. اینگونه خیالتان بابت عدم تغییر آی پی ثابت برای بایننس راحت خواهد بود.

جمع‌بندی بهترین پراکسی و کشور برای ترید

با توجه به تحریم‌ها علیه کشورمان، صرافی‌های خارجی از جمله بایننس و کوین‌بیس از خدمات‌دهی به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند. بااین‌حال، صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان است و گردش مالی زیادی دارد. همچنین از اکثر ارزهای دیجیتال معروف را شامل می‌شود. به همین دلیل بسیاری از تریدرهای کشورمان تمایل دارند در این صرافی فعالیت کنند.

در جدول زیر لیست کشورهای مناسب و غیر مناسب برای خرید vps و vpn برای ترید آورده شده است. حتما از کشورهایی که در کشورهای مناسب برای ترید در صرافی‌های خارجی هستند، استفاده کنند.

کشورهای مناسبسنگاپور، کانادا، ترکیه، لهستان، امارات، فنلاند
کشورهای نیمه مناسبهلند، آلمان، فرانسه، ایتالیا
کشورهای نامناسبآمریکا، ایران، عراق، کوبا، لبنان، ونزوئلا، بلاروس، یمن، کرواسی، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، صربستان، زیمبابوه، لیبی، کنگو، سومالی، سودان، کره شمالی
جدول کشورهای مناسب و نامناسب برای آی پی ثابت بایننس و صرافی‌های خارجی

برای استفاده از صرافی بایننس دو راه پیش روی شما قرار دارد. اولین مسیر، استفاده از وی پی ان (VPN) است. ترجیحاً بایستی از وی‌پی‌ان آی‌پی (IP) ثابت استفاده کرد. چراکه در صورت نمایان شدن آی پی واقعی شما حساب شما توسط بایننس بلوکه خواهد شد.

اما بهترین و امن‌ترین راه دور زدن محدودیت بایننس، استفاده از سرور مجازی یا وی پی اس (VPS) است. می‌توانید با انتخاب vps از کشورهایی چون فنلاند یا سنگاپور، به‌راحتی و بدون دغدغه به ترید در صرافی بایننس بپردازید. برای مشاوره در این زمینه می‌توانید با کارشناسان چشم‌بورس تماس بگیرید.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 4.5 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 179

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

۸ پاسخ
    1. سلام خیلی ممنون بابت مطلبی که تهیه کردید خیلی کمک کننده هست فقط یه ضد و نقیضی و مطلب گنگی که وجود داره این که شما فرمودید بایننس قراره تمام کشور های اروپایی رو از معاملات مشتقات و فیوچر محروم کنه ولی از طرفی هم کشورهای فنلاند و هلند رو جز پیشنهادات خرید vps گذاشتید که فکر میکنم این در واقع اشتباه هست آیا من درست متوجه شدم؟؟؟ ضمنا ای کاش ممکن بود بین ترکیه و امارات و سنگاپور یه مقایسه ای میزاشتید که کدوم میتونن بهتر باشن از این لحاظ که در آینده محدودیت هایی شاملشون نشه چه از طرف بایننس به آی پی این کشورها چه از طرف دولت های این کشورها برای مردم، البته من ندیدم جایی سرور مجازی سنگاپور بفروشن که اینم یه مسئله ای هست به نظر من امارات گزینه ی بهتری هست. به هر حال ممنون میشم اگه نظر و جوابتون رو همزمان برای من هم ایمیل کنید. با تشکر

  1. از فنلاند استفاده نکنید در مرحله وریفای من رو فنلاندی تشخیص داده .و مدارکم که مالزی بود رو تایید نکرده … الان هم موندم چجوری احراز هویت کنم . اگه از دوستان کسی وارده لطفا راهنمایی کنه … ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *