صرافی ارز دیجیتال ترکیه

۸ تا از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ترکیه ای

چشم بورس > رمزارز‌ها > ۸ تا از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ترکیه ای
زمان مطالعه: 8 دقیقه
فهرست مطالب

با افزایش پذیرش روزافزون ارزهای دیجیتال، تمایل افراد به سرمایه‌گذاری در این دسته از دارایی‌ها افزایش یافته است. در حالی که گروهی از کاربران از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی استفاده می‌کنند، عده‌ای تمایل دارند تا در صرافی‌های بزرگ‌تر و بین‌المللی از جمله بایننس به فعالیت بپردازند. در سال‌های اخیر اما صرافی‌های ارز دیجیتال کشور ترکیه نیز توجه عده کثیری از هم‌وطنانمان را به خود جلب کرده است. در این مقاله از چشم بورس قرار است بهترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه ای را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

خرید بیت‌کوین در ترکیه و استانبول

یکی از مقاصد سفرهای تفریحی و تجاری ایرانیان، کشور ترکیه است. متاسفانه امکان انتقال دارایی از مسیر بانکی راحت نیست. لذا بسیاری برای تجارت با شرکت‌های ترکیه‌ای از بیت‌کوین و رمزارزها استفاده می‌کنند. در این مقاله ۸ تا از بهترین صرافی‌های رمزارز و ارز دیجیتال ترکیه را برای خرید و انتقال رمزارزها معرفی می‌کنیم.

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال
معیارهای انتخاب صرافی رمزارز

با توجه به اینکه تعداد صرافی‌های ایرانی و خارجی روزبه‌روز در حال افزایش است، معیارهای متعددی وجود دارند که هنگام انتخاب صرافی بایستی مدنظر قرار داد.

۱- امنیت

امنیت صرافی یک موضوع حیاتی است. در صورتی که صرافی نتواندامنیت موردنیاز را برای کاربرانش تأمین کند بدون شک انتخاب خوبی برای کاربران نخواهد بود.

بسیاری از کاربران تمایل دارند تا دارایی‌های خود را به‌جای انتقال به کیف پول شخصی و پرداخت کارمزد، در حساب صرافی نگاه دارند. در صورتی که یک صرافی از امنیت خوبی برخوردار نباشد، هر لحظه امکان از دست رفتن سرمایه کاربران وجود خواهد داشت.

۲- حجم معاملات

از دیگر معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال، حجم معاملاتی در طول شبانه‌روز است. در صورتی که یک صرافی حجم معاملاتی بالایی نداشته باشد، شما قادر به انجام معاملاتی با حجم بالا نخواهید بود. علاوه بر این، ممکن است زمان‌های کلیدی را برای خریدوفروش از دست بدهید.

۳- اعتبار صرافی ارز دیجیتال

اعتبار یک صرافی را تا حدودی می‌توان از تعداد کاربران آن متوجه شد. در صورتی که یک صرافی از اعتبار بالایی برخوردار نباشد، کاربران زیادی به آن مراجعه نخواهند کرد و ممکن است مدیران آن به‌خوبی به وظایف خود عمل نکنند. صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیه سابقه خیلی مناسبی ندارند. در گذشته در صرافی‌های تودکس Thodex و وبیتکوین Vebitcoin دزدی‌هایی صورت گرفته است. به همین دلیل می‌توان گفت مهم‌ترین شاخص برای انتخاب صرافی بعد از امنیت آن، باید اعتبار صرافی باشد.

۴- پشتیبانی 24 ساعته

یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب صرافی، تعامل دائمی و همیشگی با کاربران است. زمانی که می‌خواهید یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید حتماً توجه داشته باشید که صرافی مدنظر شما، پشتیبانی کاملی داشته باشد.

۵- کارمزدها

کارمزدها یکی از ویژگی‌های رقابتی هستند که صرافی‌های مختلف با آن با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر صرافی درصدی را با توجه به هزینه تراکنش شما به‌عنوان کارمزد دریافت خواهد کرد. با این حال دقت کنید که امنیت و اعتبار صرافی را فدای کارمزد پایین نکنید.

۶- تنوع ارزها

معیار دیگری که بایستی حتماً به آن توجه داشته باشید تنوع ارزهای یک صرافی است. این معیار زمانی اهمیت دارد که شما به‌عنوان یک تریدر قصد دارید تا هر لحظه به معامله چند ارز دیجیتال مختلف بپردازید.

۸ تا از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیه ‌ای

صرافی ارز دیجیتال ترکیه
صرافی رمزارز ترکیه

در این بخش از مقاله به بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال ترکیه خواهیم پرداخت. در نهایت بهترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه ای را انتخاب خواهیم کرد. فهرست این صرافی‌ها بصورت زیر است

  • بی تی سی تورک BTCTurk
  • پریتکس Paritex
  • پریبو Paribu
  • بایننس ترکیه trBinance یا تی آر بایننس
  • بیت اکسن BitExen
  • بیت‌چی Bitci
  • نارکاسا Narkasa
  • کوینزو Coinzo

۱- صرافی بی تی سی تورک، بهترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه

صرافی متمرکز ترکیه‌ای بی تی سی تورک (BtcTurk) در سال 2013 در ترکیه و در شهر استانبول آغاز به کار کرد. مؤسسان این صرافی مدعی هستند که اولین صرافی در نوع خود در ترکیه و چهارمین پلتفرم معاملاتی بیت کوین و ارزهای دیجیتال در جهان است. بر اساس آمار، بیش از 3.8 میلیون کاربر ثبت‌شده در این صرافی فعالیت می‌کنند.

BtcTurk از طریق همکاری با 5 بانک ترکیه امکان واریز و برداشت به لیر را برای کاربران فراهم کرده است. پلتفرم معاملاتی BtcTurk به‌صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته در دسترس و جفت ارزهای متعددی را ارائه می‌دهند.

این صرافی یک نسخه PRO دارد و به کاربرانی که از این نسخه استفاده کنند کارمزد کمتری تعلق خواهد گرفت و همچنین می‌توانند بیت کوین را بدون هیچ‌گونه کارمزدی منتقل کنند. براساس اطلاعات موجود در کوین مارکت کپ، تنوع جفت ارزهای BtcTurk بسیار بالاست و در زمان نگارش این مقاله 87 جفت ارز را ارائه می‌دهد.

BtcTurk کارمزد معقولی را برای هر تراکنش از شما کسر می‌کند و بسته به حجم معاملاتی و سفارش‌گذار (Market Maker) و سفارش‌بردار (Market Taker) بودن عملیات کاربران، از 0.01 درصد تا 0.09 درصد را در برمی‌گیرد.

نسخه موبایلی صرافی BtcTurk نیز وجود دارد و کاربران می‌توانند اپلیکیشن مربوط به این صرافی را از گوگل پلی یا اپ استور بارگیری کنند.

مزایا:

  • تنوع بالای رمزارز
  • امنیت خوب
  • امکان ثبت نام بدون احراز هویت
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس

در حال حاضر در صرافی BTC Turk امکان افتتاح حساب جدید فقط برای شهروندان ترکیه وجود دارد.

۲- صرافی پریتکس

صرافی متمرکز ترکیه ای پریتکس (paritex) در ماه مارس سال 2019 افتتاح شد و از آن زمان همواره یکی از مقاصد کاربران ایرانی بوده است. وجه تمایز این صرافی با سایر صرافی‌ها امکان احراز هویت و ثبت‌نام با کارت ملی ایرانی است.

پریتکس تنوع رمزارز چندان بالایی ندارد و در حال حاضر تنها 14 جفت ارز ارائه می‌دهد. تیم توسعه صرافی پریتکس مدعی هستند امنیت بالایی را برای کاربران فراهم کرده‌اند. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت رسمی این صرافی، 95 درصد از تمامی اطلاعات حساس کاربران به‌صورت رمزنگاری‌شده درآمده و بدین شکل محافظت می‌شوند. علاوه بر این، بر تمامی دسترسی‌ها نظارت می‌شود. وجود ویژگی تأیید هویت دوعاملی (Two-factor authentication) باعث شده تا خیال کاربران نسبت به امنیت این صرافی نسبتاً راحت باشد.

طبق داده‌های موجود در وب‌سایت پریتکس، به‌تمامی تراکنش‌هایی که در بستر این پلتفرم معاملاتی انجام می‌شود، 0.15 درصد کارمزد تعلق می‌گیرد.

پلتفرم معاملاتی پریتکس، به‌صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته در دسترس است و نسخه موبایلی آن برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس در دسترس است.

مزایا:

  • امنیت خوب
  • ثبت‌نام و احراز هویت ایرانی‌ها با کارت ملی
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس

معایب:

  • کارمزد بالا
  • تنوع پایین رمزارز

۳- صرافی پریبو

صرافی ترکیه ای پریبو (Paribu) در تاریخ 14 فوریه سال 2017 راه‌اندازی شد و از آن زمان، به‌صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته به بیش از یک‌میلیون کاربر خدمات ارائه می‌دهد.

تنوع رمزارز در صرافی پریبو نسبتاً بالاست و در زمان نگارش این مقاله، 58 جفت ارز را ارائه می‌دهد. این صرافی در میان صرافی‌های ترکیه ای بهترین مکان برای کاربرانی محسوب می‌شود که به خرید و فروش توکن‌های طرفداری علاقه دارند. در این صرافی توکن‌های طرفداری باشگاه‌های پاری سن ژرمن، اتلتیکو مادرید، گالاتاسرای، بارسلونا، رم، منچستر سیتی، ترابزون اسپور، یوونتوس و آث میلان ارائه می‌شود.

براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت کوین مارکت کپ، صرافی پریبو هیچ محدودیتی برای واریز به لیر قرار نداده است و هیچ‌گونه کارمزدی برای برداشت آلت کوین‌ها از شما کسر نخواهد شد.

کارمزدهای صرافی ارز دیجیتال Paribu نسبت به سایر رقبا بالاتر بوده و به سفارش بردارها 0.35 درصد و به سفارش گذارها 0.25 درصد تعلق می‌گیرد.

برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند تمامی معاملات خود را با تلفن همراهشان انجام دهند، صرافی پریبو می‌تواند گزینه مناسبی باشد چراکه می‌توانند از اپلیکیشن این صرافی در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس استفاده کنند.

مزایا:

  • تنوع نسبتاً بالای رمزارز
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس
  • ارائه توکن‌های طرفداری

معایب:

  • کارمزد بسیار بالا

۴- صرافی بیت‌اکسن ‌

صرافی متمرکز ترکیه ای بیت‌اکسن (Bitexen) در 4 مه 2018 در شهر استانبول افتتاح شد و تعداد کاربرانش از آن زمان از یک‌میلیون فراتر رفته است. پشتیبانی این صرافی به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته است و از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

کارمزد معاملات صرافی بیت‌اکسن بسته به نوع تراکنش از 0.15 درصد تا 0.25 درصد متغیر است. کارمزد این صرافی نسبت به رقبایش بالاتر می‌باشد. اما بیت‌اکسن با ارائه توکن EXEN در پلتفرمش، سعی کرده تا جای ممکن کارمزدها را کاهش دهد. برای مثال، کاربرانی که حداقل 1000 واحد توکن EXEN در حساب خود داشته باشند، 20 درصد تخفیف در کارمزدهای خود خواهند گرفت و کاربرانی که موجودی EXEN آنها از 10000 واحد فراتر رود، تخفیفی 40 درصدی را خواهند داشت.

تنوع رمزارزهای صرافی بیت‌اکسن نسبتاً بالاست و در زمان نگارش این مقاله، 27 جفت ارز را به کاربران ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای بیت‌اکسن می‌توان به داشتن اپلیکیشن هم برای سیستم‌عامل اندروید و هم برای آی‌او‌اس اشاره کرد.

مزایا:

  • امنیت قابل‌قبول
  • رابط کاربری کاربرپسند و ساده
  • تنوع نسبتاً بالای رمزارز
  • اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس
  • پشتیبانی 24 ساعته

معایب:

  • قطع دسترسی آی پی ایران
  • کارمزد بالا

۵- صرافی بیت‌چی

از دیگر صرافی‌های مطرح ترکیه ای می‌توان به صرافی بیت‌چی (bitci) اشاره کرد. صرافی که از حجم معاملاتی نسبتاً خوبی برخوردار بوده و تنوع رمزارزهای آن نسبتاً بالاست. در زمان نگارش این مقاله صرافی بیت‌چی 27 جفت ارز معاملاتی را به کاربران ارائه می‌دهد.میزان کارمزد این صرافی بسته به سطح کاربران و حجم معاملاتی آنها متفاوت است و تا 0.20 درصد تغییر می‌کند.

صرافی بیت‌چی، کوین و بلاک چین مخصوص به خود را دارد و از توکن‌های طرفداری و توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) پشتیبانی می‌کند. کوین مخصوص این صرافی Bitcicoin نام دارد و تمامی کارمزدها در بستر این بلاک چین با استفاده از این کوین پرداخت می‌شود.

صرافی بیت‌چی از طریق اپلیکیشن مخصوص به آن در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس قابل‌دسترسی خواهد بود.

مزایا:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • کارمزدهای معقول
  • تنوع نسبتاً بالای رمزارز
  • اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس

۶- صرافی نارکاسا

صرافی ترکیه ای نارکاسا (Narkasa) در سال 2020 و در شهر استانبول آغاز به کار کرد و مدعی است با اکثر بانک‌های ترکیه همکاری می‌کند. تنوع ارزهای دیجیتال در این صرافی چندان زیاد نیست و تا بدین جای کار 19 جفت ارز به کاربران ارائه می‌دهد.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت این صرافی، به‌تمامی تراکنش‌های صورت گرفته در نارکاسا، 0.20 درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. نارکاسا صرافی جوانی محسوب می‌شود و به همین خاطر حجم معاملاتی آن نسبت به سایر صرافی‌های گفته‌شده پایین‌تر است.

صرافی نارکاسا از طریق اپلیکیشن مخصوص به آن در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس قابل‌دسترسی خواهد بود.

مزایا:

  • امنیت قابل‌قبول
  • اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس

معایب:

  • حجم معاملاتی پایین
  • تنوع نه‌چندان بالای رمزارز
  • کارمزد بالا

۷- صرافی کوین‌زو

صرافی ترکیه ای کوین‌زو (coinzo) در نوامبر سال 2018 آغاز به کار کرد و امروزه حجم معاملاتی روزانه آن از 24 میلیون دلار فراتر می‌رود. کوین‌زو تنوع رمزارز چندان بالایی ندارد و تنها 17 جفت ارز به کاربران خود ارائه می‌دهد.

امنیت صرافی کوین‌زو نسبتاً بالاست و برای افزایش آن از ویژگی تأیید دوعاملی استفاده می‌کند. پشتیبانی این صرافی به‌صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته فعال است.

بر اساس داده‌های موجود در وب‌سایت رسمی این صرافی، بر اساس حجم معاملاتی و نوع فعالیت شما، تا 0.20 درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. این صرافی نیز همانند صرافی Bitexen توکن مخصوص به خود ارائه می‌کند و در صورت پرداخت هزینه تراکنش‌ها با این توکن، 25 درصد تخفیف بر کارمزدهای شما اعمال خواهد شد.

برای صرافی کوین‌زو، نسخه موبایلی نیز وجود دارد و شما می‌توانید آن را بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس بارگیری کند.

مزایا:

  • امنیت مناسب
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • اپلیکیشن اندروید و آی‌او‌اس

معایب:

  • کارمزد بالا
  • تنوع پایین رمزارز

۸- صرافی بایننس ترکیه

صرافی بایننس (trbinance) شعبه ترکیه ای صرافی بایننس است که همانند شعبه اصلی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد. این صرافی از اعتبار خوبی برخوردار بوده و پشتیبانی آن به‌صورت 24 ساعته و هفت روز هفته فعال است. تنوع جفت ارزهای صرافی بالاست و یک صرافی فیات به رمزارز و رمزارز به رمزارز برای کاربران به شمار می‌رود.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت رسمی صرافی بایننس ترکیه‌، کارمزدهای این صرافی بر اساس حجم معاملاتی کاربران و نوع سفارشات آنها از 0.015 درصد تا 0.1 درصد متغیر است.

توجه داشته باشید که برای استفاده از صرافی بایننس و ترید در آن بایستی حتما آی پی خود را تغییر دهید و هویت ایرانی خود را مخفی کنید. برای اینکار نیاز به وی‌پی‌اس یا وی‌پی‌ان دارید. در مقاله‌ای دیگر از چشم‌بورس بهترین کشورها برای وی پی اس بایننس vps را معرفی کرده‌ایم.

مزایا:

  • کارمزد پایین
  • اعتبار بالا
  • وابسته بودن به صرافی بایننس
  • تنوع رمزارز بالا

معایب:

  • عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی

جنجال صرافی‌‌های تودکس و وبیتکوین

در ماه‌های اخیر دو صرافی ترکیه ای جنجال‌های زیادی را به پا کردند. صرافی تودکس (thodex) که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ترکیه محسوب می‌شد به‌طور ناگهانی و بدون هیچ اطلاع قبلی تمامی فعالیت‌ها در پلتفرمش را متوقف کرد و مدیرعامل آن، فاتیح اورز با 2 میلیارد دلار به آلبانی متواری شد. پس از تودکس، صرافی وبیتکوین (Vebitcoin) نیز با انتشار بیانیه و اشاره به مشکلات مالی فعالیت‌های خود را متوقف کرد.

جمع‌بندی بهترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه ای

بدون شک انتخاب صرافی معتبر و امن به‌اندازه داشتن استراتژی خوب هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اهمیت دارد. در این مقاله قصد بر این بود تا با معرفی صرافی‌های مختلف، بهترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه ای را به شما معرفی کنیم. با توجه به اطلاعات گفته‌شده و تجربه کاربران مختلف می‌توان گفت که دو صرافی بی تی سی تورک (BtcTurk) و پریتکس (Paritex) برای ایرانیان صرافی‌های خوبی به شمار می‌روند. بی تی سی تورک با توجه به بالاترین تنوع رمزارز نسبت به سایر رقبا، کارمزد پایین و همچنین ثبت‌نام بدون احراز هویت یکی از بهترین صرافی‌های ترکیه ای برای ایرانیان است. پریتکس نیز با امنیت بالا و امکان ثبت‌نام ایرانیان با کارت ملی، گزینه خوبی برای کاربران محسوب می‌شود.

محتوای این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی یک ستاره کلیک کنید

متوسط امتیاز: 4.4 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 10

تا حالا امتیازی ثبت نشده. اولین امتیاز رو ثبت کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *